Uresničilo se je torej tisto, na kar so nekateri opozarjali še pred uradnim odprtjem tega mostu v začetku julija lani. Odtlej je postal zelo priljubljena postojanka tako za domačine kot za obiskovalce od drugod.

Steklene površine padle na izpitu varnosti

Toda pri uporabljeni rešitvi za varno hojo po steklenih obrobnih pohodnih površinah je novi most, ki je sicer večidel pokrit s pohorskim tonalitom, za zdaj pogrnil na izpitu.

Dvomljivci so še pred njegovim uradnim odprtjem opozarjali na to, da bo po dežju, še zlasti pa pozimi po snegu in dežju, pešcem na steklenih ploščah verjetno močno drselo. In dejansko se je izkazalo, da tudi na steklene pohodne plošče nalepljene lamele iz nerjavnega jekla pešcem ne zagotavljalo zadostnega oprijema.

Še pred odprtjem mostu nam je vodja odseka za kovinske konstrukcije in transportne naprave zavoda za gradbeništvo Slovenije (ZAG) Bojan Jarec pojasnil, da so njihovi strokovnjaki po naročilu podjetja Energetika (ki je z MOL sonaložbenik gradnje mostu, pod katerim je napeljan tudi vročevod) na vzorcih lepljenih steklenih plošč opravili le preizkuse njihove nosilnosti.

Strokovnjaki opozarjali na morebitne težave še pred odprtjem

Naročnika so sicer opozorili tudi na možne težave zaradi drsnosti steklenih pohodnih površin in mu ponudili še tovrstne meritve in preizkuse, a jih je naročnik zavrnil, češ da bodo kovinske lamele zagotavljale varno hojo po steklu.

Očitno so prvo preverjanje drsnosti steklenih pohodnih površin z nalepljenimi kovinskimi trakovi v slabih vremenskih razmerah mestni naložbeniki prepustili kar uporabnikom mostu, kasneje pa sprevideli, da je hoja po mokrih, zasneženih ali poledenelih steklenih površinah vendarle za pešce preveč nevarna, zato jih od nje zdaj odvračajo z opozorilno razmejitvijo varnih tal od bolj tveganih steklenih površin.

V javnem podjetju Energetika so priznali, da varovalni trakovi dejansko preprečujejo dostop na steklene površine, a namestili so jih zgolj preventivno.

Trenutna rešitev je začasna

"Nesreče zaradi padca še ni bilo!" so poudarili in pripomnili, da je bila preprečitev dostopa na steklene površine smiselna in potrebna zaradi velike možnosti, da se na steklenih površinah pri nizkih temperaturah nabere led. Poudarili pa so, da je trenutna neestetska rešitev samo začasna. V sodelovanju s projektantom že pripravljajo drugačen sistem zaščite oziroma preprečitve dostopa do teh steklenih površin v zimskem času.

Eden od glavnih projektantov Mesarskega mostu iz skupine Atelierarhitekti Rok Žnidaršič je pojasnil, da so v projektu predvideli protidrsno zaščito iz kovinskih lamel, ki bodo na površju grobo obdelane in hrapave. Ocenjuje, da so se lamele zaradi obrabe zlizale in zato ne zagotavljajo več protidrsne zaščite.

Najbolj enostavno bi bilo, če bi steklo prekrili z gumo

"Trenutno delamo nove vzorce protidrsnih rešitev za steklene površine, ki jih bomo v kratkem tudi praktično preizkusili," je povedal arhitekt Žnidaršič. Poudaril je, da iščejo takšno rešitev, ki ne bo le varna, ampak tudi estetska.

Najbolj enostavno bi bilo, če bi pred zimo steklene površine na mostu prekrili z gumo ali jih opremili z navadnimi protidrsnimi trakovi, toda s tem bi Mesarski most izgubil svojo estetsko vrednost.

"Koncept mostu, kakor smo si ga zamislili, bomo izpeljali do konca tako, da bomo poiskali rešitev, ki bo trajneje zagotavljala protidrsno zaščito pri hoji po steklenih površinah. V svetu je zelo malo takšnih konstrukcij mostu, ki so kombinirane s steklom. To je torej precejšnja novost in eksperiment, ki terja še dodelavo, da bo most funkcioniral v celoti," je še poudaril Rok Žnidaršič.

V JP Energetika pa so povedali, da končujejo odpravljanje vseh pomanjkljivosti na Mesarskem mostu. Niso še naredili zadnjega opleska na stiku vertikalne kanalizacije s tlakom in popravili delno poškodovane protidrsne zaščite na zadnjem steklenem polju na Adamič-Lundrovem nabrežju.

"Tako kot pri vsaki novogradnji se tudi na tem mostu z začetkom uporabe kažejo napake, ki jih je treba odpraviti v sodelovanju z izvajalcem," pravijo. Po neuradnih informacijah bodo šele takrat od njega tudi prevzeli most v celoti, za zdaj naj bi prevzeli le sanitarije.