Pri avtomobilih se pogosto pojavljata izraza jamstvo in garancija, ali je med njima kakšna razlika?

Izraz jamstvo je pravilen po slovarju slovenskega knjižnega jezika, vendar ni razlike z garancijo. Glede izrazoslovja jamstva oziroma garancije na vozila se pojavljajo mnenja, da gre za različni zadevi, vendar doslej še nihče ni znal pravno utemeljiti, v čem naj bi bila razlika.

Zakaj imajo proizvajalci avtomobilov tako časovno različna jamstva, ki segajo od dveh do petih ali celo sedmih let?

To težko komentiram, verjetno pa gre za komercialno politiko posameznega proizvajalca. Pri nas proizvajalec triletno osnovno garancijo zagotavlja, ker želi poudariti kakovost vozil. Ne bi si upal trditi, da tisti, ki imajo krajše garancijske roke, izdelujejo slabša vozila. Podaljšana jamstva so omejena in niso takšna kot osnovno. Vedno je treba prebrati tudi tisto, kar piše v drobnem tisku.

Kaj v grobem zajema splošna garancija avtomobilskega proizvajalca?

Bolje je povedati, česa ne zajema. Ne zajema rednega vzdrževanja in obrabljivih delov, kot so na primer sklopke, zavorne obloge in zavorni koluti. Tudi to je priporočljivo prebrati v garancijskih pogojih, kjer je natančno opredeljeno, kaj je zajeto in kaj ne.

Zakaj se proizvajalci vse pogosteje odločajo za podaljšano garancijo in kako je s stroškovno vzdržnostjo?

Podaljšane garancije so se pojavile kot nov komercialni produkt na avtomobilskem trgu in znamk, ki ga ponujajo, je vse več. Najpogosteje ni vključen v ceno in je treba doplačati manjši, predvsem pa razumen znesek. Stroškovna vzdržnost je odvisna od zavarovalne organizacije, ki krije stroške, skratka, gre za storitev, ki je pozavarovana.

Kako rešujete primere, ko ima lastnik z avtomobilom veliko smolo in se mu okvare ponavljajo ali zahteva več, kot mu pripada?

Take primere skušamo rešiti v dobro kupca. V izjemnih primerih, če se večkrat pojavljajo enake okvare, smo pripravljeni avtomobil tudi odkupiti, vendar se zato stranke v glavnem ne odločajo. Prakse, da določenih okvar ne bi mogli odpraviti, nimamo. Enako ravnamo, če so pogoji za uveljavljanje garancije sporni; običajno v takih primerih ponudimo več, kot pripada z garancijo.