Take so bile vsaj "sanje" tistih iz alternativnih osemdesetih, ki jim ni bilo dovolj, da so "in" in "kul", ampak jim/nam je šlo tudi za preboj iz "geta" in bolj normalne pogoje dela, kar si je nova glasbena ustvarjalnost s kakovostjo in popularnostjo že davno zaslužila. A seveda v "levo-liberalnih" devetdesetih letih prvotne akumulacije kapitala in oblasti se to ni zgodilo, razen izbojevanega osvobojenega ozemlja Metelkove, četudi jo je tedaj vladajoča stranka umestila celo v svojo "kulturno identiteto". Ko pa je leta 2000 MOL pridobil KŠ in ga namenil kulturi, se je ta zdel idealen za popravo "krivice", predvsem pa za odpravo deficita sodobne kulturne infrastrukture v mestu, pa tudi nasproti Zagrebu, Gradcu… In ko je po letih počasnega, od politikantskih iger odvisnega pripravljanja projekta zapihal nov veter z novim županom, ki je KŠ postavil med svoje prioritete, se je zdelo, da bodo "sanje" uresničene kmalu in v celoti.

Pa se je ta "kmalu" razvlekel na tri leta; ob vrhunski zvočno-lučni opremi in drugih pridobitvah pa bo kljub obljubam mestne kulturne birokracije ostalo skrivnostno nerešeno ključno kulturnoekonomsko vprašanje KŠ večja kapaciteta, ki naj bi bila novost ne le za Ljubljano, ampak za Slovenijo. Površina KŠ za publiko namreč meri skoraj polovico površine Križank, torej dovolj za 1500 obiskovalcev, vendar bo kapaciteta ostala skoraj enaka kot za kino!? Formalni razlog naj bi bilo premajhno število parkirišč! Neverjetno in absurdno za kulturni objekt, ki stoji sto metrov od postaje pol ducata prog mestnega avtobusa in deset minut s kolesom iz radija, ki pokriva polovico Ljubljane da o istem problemu Opere, MGL pa o ekološki kulturi, javnem prometu kot EU-vrednoti itd. ne govorimo.

Kaj to pomeni za urbano kulturo? To pomeni izpad cele kategorije atraktivnih koncertnih programov, za katere še vedno ne bo dvorane, pa seveda letni "izpad dohodka" tja do pol milijona evrov, višje cene vstopnic itd., da ne omenjam "specialnega efekta" polprazne "razprodane" dvorane. Si kdo upa reči "nepomembne malenkosti" spričo padajoče kupne moči, odgovornosti do mestnih financ itd.?

Je to tisto, za kar smo se borili? Ne povsem; a kaj bi to kozarec je vendarle napol poln, kajne. Dvorana bo lepa, sodobno opremljena, program bodo začeli Laibachi kaj še hočem? Hej, to bo tudi prva prava investicija v ne-tradicionalne kulturne "kapacitete" v samostojni Sloveniji! Sploh pa KŠ ni namenjen starim sanjačem, ampak krasnim novim svetovljanom, ki jih je avtoritarnost oblasti in kapitala že davno naučila, da vzamejo tisto, kar jim dajo. Ali pa gredo v tujino. Zmaga, zmaga, zmaga!

Pa še to: potem ko se je le uveljavil naziv Center urbane kulture, je župan pred kratkim spet uporabil naziv, ki naj bi na začetku prikril pravo naravo prenovljenega KŠ: Center sodobne umetnosti. Kot mali CD. Upam, da pomotoma.

Igor Vidmar je bil član Odbora za prenovo KŠ pri MOL.