Peugeot tudi za 192.000 evrov

Če so nekateri Kubanci upali, da si bodo morda lahko privoščili avtomobil, so v petek, ko so obiskali katero od prodajaln, ob prvem pogledu na cene kar hitro izgubili upanje. Cene Peugeotov v Havani se na primer gibljejo vse od 67.000 evrov (za model 206 z letnico 2013) pa vse do 192.000 evrov za model 508 (v normalnih okoliščinah bi takšen avtomobil stal nekje okoli 20.000 evrov) .

Številni Kubanci so prodajalne tako zapuščali s sklonjeno glavo ali pa so v nejeveri z njo zmajevali. Povprečna državna plača na Kubi namreč znaša okoli 15 evrov na mesec. Tri četrtine prebivalcev petmilijonskega naroda je zaposlenih v državnih službah.

»Kje prodajate kolesa?«

»Zaslužim 600 kubanskih pesov (okoli 23 evrov, op.p.) na mesec. To pomeni, da si v celem življenju ne morem privoščiti kaj takšnega. Prej bom umrl, kot pa si bom lahko kupil nov avtomobil,« je za Reuters potarnal voznik Roberto Gonzales, ki sedaj vozi avtomobil iz 50. let prejšnjega stoletja.

»Te cene kažejo na pomanjkanje spoštovanja do Kubancev. Večina so stare kripe. Izgubil sem vse upanje, da bom družini kupil avto,« je bil jezen umetnik Cezar Perez, ki si je ogledoval Renaulta iz leta 2005, ocenjenega na 18.000 evrov (prek spleta ga sicer v povprečju dobite za nekaj več kot 2000 evrov). Mimoidoči učitelj pa se je pošalil: »Imate kje kakšna kolesa?«

Dodaten denar bodo vložili v javni prevoz

Po novi reformi, ki so jo na Kubi sprejeli pred dvema letoma, lahko Kubanci prodajajo in kupujejo avtomobile med seboj, pred tem pa je bilo za to treba imeti dovoljenje od države, vozilo pa si prav tako lahko kupil le od države. Pred septembrom leta 2011 so lahko prosto prodajali le avtomobile, ki so bili na otoku pred revolucijo leta 1959. Novejši modeli so povečini v rokah vlade, pred petkom pa so jih po znižani ceni prodajali bolj ali manj izbranim posameznikom – diplomatom, zdravnikom ali pa učiteljem, ki so sicer delali v tujini.

Na kubanskih ulicah je okoli 650.000 avtomobilov, polovica v državni lasti. Zaradi prepovedi kupovanja avtomobilov je kar 90 odstotkov kubanskih družin brez štirikolesnega prevoznega sredstva, po otoku pa se prevažajo z javnimi prevoznimi sredstvi. Vlada je sicer pojasnila, da bo dodaten dobiček, ki ga bo dobila od prodaje avtomobilov, vložila ravno v razvoj sistema javnega prevoza.