Uber je sicer preprosta aplikacija, ki gre v nos predvsem taksistom, saj jim prevozniki, ki jo uporabljajo, prevzemajo potencialne stranke. Uporabnikom omogoča, da naročijo prevoz pri voznikih, ki sodelujejo s podjetjem in nimajo in ne potrebujejo dovoljenja za vožnjo taksija, nad njimi pa tudi ni kontrole.

»Storitve Uberja so na črni listi. Pravkar smo izdali odredbo, da je dejavnost omenjenega podjetja v New Delhiju prepovedana,« je za The Economic Times dejal tamkajšnji komisar prometnega ministrstva Satish Mathur. Dodal je, da podjetje zavaja svoje stranke. O primeru posilstva pa, da je žrtev uporabljala storitve Uberja, ki v prestolnici niso dovoljene.

»Izdali bomo tudi javno obvestilo o tem, da Uber ni pooblaščen za zagotavljanje taksi storitev v prestolnici, tako da se bodo potrošniki zavedali, kateri taksiji imajo za to ustrezna dovoljenja in kateri ne. Uber je v New Delhiju prepovedan in nezakonit,« je še pojasnil Mathur. Glede drugih podobnih podjetij, kot so Ola in Taxi-For-Sure pa je dejal, da bodo morali zadevo podrobneje proučiti. »Za zdaj smo zaradi incidenta, ki se je zgodil, prepovedali Uber.«ž

Kup pogojev, ki jih Uber ne izpolnjuje

Indijska podjetja, ki se ukvarjajo s taksi prevozi, morajo imeti izpolnjenih kup pogojev, ki jih Uber nima. Imetnik licence mora imeti zadostno število parkirnih mest za vozila in vsaj sto kvadratnih metrov pisarniških prostorov za sprejem naročil in radijsko komunikacijo ter deset telefonskih linij. Flota podjetja mora obsegati vsaj 500 vozil, vsa pa morajo biti opremljena z GPS napravami za sledenje. Nosilec licence je odgovoren tudi za kakovost voznikov, njihovo preverjanje in nadzor ter za vedenje svojih zaposlenih do strank. Zagotoviti morajo, da so vozniki popolnoma varni, zanesljivi in vredni zaupanja. Mathur pravi, da Uber krši večino naštetih pravil, je pa zanikal, da bi v preteklosti na njegov račun dobili kakršne koli pritožbe.

Shiv Kumar Yadav, voznik, zaradi katerega so storitve prepovedali, ker je domnevno posilil 25-letno stranko, ima kriminalno preteklost, saj je leta 2011 že posilil neko drugo žensko. Tudi takrat je opravljal taksi storitve in tudi takrat si je žrtev izbral med strankami. Sedem mesecev je preživel v zaporu, na prostosti pa je na podlagi plačane varščine. Policisti, ki so zaslišali vodstvo Uberja, so dejali, da družba ne preverja niti osnovnih stvari, kot je kriminalna preteklost prevoznikov.

Pri Uberju so že izkazali pripravljenost za sodelovanje z vlado, da bi New Delhi postalo za ženske bolj varno mesto.