Okoljski odbor Evropskega parlamenta je danes podprl predlog za začasen odlog izvajanja spornega davka na izpuste za nekatere letalske družbe. Njihova podpora odlogu je sicer pogojena z dogovorom z Mednarodno organizacijo civilnega letalstva (ICAO) o zmanjševanju emisij.

Davek na izpuste letal je namreč sprožil ostro nasprotovanje pri glavnih svetovnih partnericah EU. Vključitvi letalskih družb v ETS nasprotuje več kot 20 držav, med njimi Kitajska, Indija, Rusija in ZDA. Kitajske in indijske oblasti so svojim letalskim družbam celo preprečile sodelovanje v ETS.

Vodilni predstavniki svetovne letalske industrije so večkrat tudi opozorili, da bi tak enostranski ukrep EU lahko povzročil trgovinsko vojno. Evropska komisarka za podnebno ukrepanje Connie Hedegaard je zaradi njihovega nasprotovanja novembra lani začasno odložila izvajanje davka za neevropske letalske družbe.

Uredba EU, ki je začela veljati s 1. januarjem 2012, določa, da morajo vsi letalski prevozniki, ki letijo čez njeno območje, plačati za emisije, ki jih ob tem proizvedejo. Unija želi z uredbo spodbuditi letalske družbe k zmanjševanju emisij, in sicer tako da bodo preklopili na okolju bolj prijazne vire energije ali pa zmanjšali porabo goriva.

Evropska pravila predvidevajo, da lahko letalske družbe dobijo 85 odstotkov dovolilnic za izpuste, za kar so kitajske in ameriške družbe še zaprosile, preostalih 15 odstotkov pravic za izpuste pa je treba kupiti na trgu. Pravila naj bi v praksi začela delovati aprila, vendar se evropski poslanci vse bolj nagibajo k odlogu začetka njihovega izvajanja.