Komisarka za promet je včeraj nekaj čez 13. uro na izredni seji odbora za promet spregovorila poslancem nemškega bundestaga. Prve novice s sicer zaprte seje kažejo, da je Bulčeva vztrajala, da predlog dveh zakonov, s katerima želi nemška vlada uvesti cestninske vinjete, hkrati pa razbremeniti nemške voznike pri davku na osebna vozila, ni v skladu z evropsko zakonodajo, saj diskriminira tuje voznike.

Komisarka, ki so ji nemški mediji pred njenim zaslišanjem v evropskem parlamentu nadeli vzdevek šamanka, se je očitno izkazala za trši oreh, kot so pričakovali v Berlinu. Že v intervjuju za nedeljsko izdajo časopisa Welt je Bulčeva povedala, da v Berlin prihaja optimistična, saj bodo zagotovo našli rešitev, s katero bodo zadovoljni tako v nemški prestolnici kot tudi v Bruslju, toda hkrati opozorila, da predlogom zakonov, ki so jih iz pisarne ministra za promet Alexandra Dobrindta poslali v Bruselj, v komisiji ne bodo preprosto prikimali.

Komisarka je že v začetku decembra nemškemu ministru za promet iz vrst Krščansko-socialne unije, ki se je najmočneje zavzemala za uvedbo vinjete, poslala pismo, v katerem ga je opozorila, da njegovih namer v Bruslju ne bodo blagoslovili, ker trčijo ob eno od osnovnih načel skupnega trga. V nemškem ministrstvu so skušali načelo, ki prepoveduje, da se v katerikoli od držav skupnega trga diskriminira tujce, zaobiti z razbitjem namere na dva zakona. Z enim bi uvedli vinjete in z drugim razbremenili nemške voznike ter zmanjšali davek na osebna vozila lastnikov nemških registrskih tablic.

Pismo, ki je bilo načrtom prometnega ministrstva nenaklonjeno, je pristalo v rokah novinarjev bulvarskega časopisa Bild. Michael Cramer, šef odbora za promet in poslanec nemških zelenih v evropskem parlamentu, je zatem v pogovoru za nemški Tagesspiegel domneval, da so pismo uredništvu bržkone posredovale oblasti v Berlinu. Bulčeva je v pismu ponovno izrazila svoje pomisleke glede dveh slabosti predlaganih zakonov: da diskriminirata tuje voznike na nemških avtocestah in da tujce diskriminirata tudi s ceno vinjet, veljavnih deset dni oziroma dva meseca, ki staneta 10 oziroma 22 evrov.

Cramer meni, da je strategija Krščansko-socialne unije jasna: volilcem so obljubili cestninske vinjete, ki jih ne bodo nič stale, prinesle pa bodo denar za obnovo cest. Da se ta načrt ne bo uresničil, bo kriva Evropska unija, ki je to preprečila. Bulčeva se tako nahaja med kladivom in nakovalom. Nemci so pričakovali, da jim »šamanka« ne bo delala težav. V evropskem parlamentu pa je večina članov odbora za promet od nje zahtevala ukrepanje. »Če ne bi storila ničesar, v naslednjih petih letih v Bruslju ne bi imela nobene besede več,« je dejal Cramer.