Najnovejši davki so še ena v vrsti neobičajnih potez Orbanove desničarske vlade na področju ekonomske politike, ki v največji meri vplivajo na tuja podjetja. Orban, eden najbolj kontroverznih voditeljev na stari celini, se poleg nerazumljivih ekonomskih potez sicer otepa tudi očitkov o rušenju demokratičnih načel, kar pa sam zanika.

Nedavno je predlagal davek na uporabo interneta, ki je v državi sprožil množične proteste, kritike pa so prišle tudi iz tujine. Temu predlogu se je Orbanova ekipa nato odpovedala, a je že pripravila nove.

V okviru danes potrjenega paketa davčnih zakonov bodo zvišali davek na oglaševanje, kar je nemški medijski gigant RTL že označil za diskriminatorno potezo. Za velike trgovske verige, ki so običajno v tuji lasti, bodo občutno dvignili davek za nadzor, t.i. Tesco davek. Ime je dobil po britanski trgovski verigi Tesco, ki deluje v srednji in vzhodni Evropi.

A novi ukrepi ne bodo prizadeli le podjetij - dotaknili se bodo tudi navadnih državljanov. Okoljski davek bo po novem veljal tudi za šampon, milo in druge podobne izdelke, t.i. davek na čips oz. nezdravo hrano pa bo veljal tudi za alkoholne pijače.

Davek na dodano vrednost bo ostal pri 27 odstotkih, kar je najvišja stopnja med članicami EU. Nespremenjena ostaja tudi enotna dohodninska stopnja, ki je pri 16 odstotkih.