Na istem mestu od januarja lani

"Če bodo vremenski pogoji to dopuščali, se bo operacija začela ob šesti uri zjutraj 16. septembra," je danes napovedal Franco Gabrielli, vodja agencije za civilno zaščito, ki nadzoruje izvedbo.

Več kot 100.000 ton težka križarka leži obrnjena na bok od januarja lani, ko je je nasedla na čereh in se prevrnila. Na krovu je bilo takrat več kot 4000 potnikov iz 70 držav, nesreča pa je terjala 32 življenj.

S pomočjo ogromnih cementnih vreč in po meri narejene kovinske ploščadi je v okviru reševalne akcije pristojnim doslej že uspelo zavarovati rjaveči trup ladje, ki je bil tik pred tem, da zdrsne s skale v globlje vode.

Zapletena in občutljiva operacija

V nadaljevanju operacije naj bi sedaj s pomočjo vrvi in škripcev 290 metrov dolgo ladjo postavili pokonci. Gre za zapleteno in občutljivo operacijo, saj je trup ladje že močno načet in bi lahko razpadel, poroča francoska tiskovna agencija AFP. V skladu z načrti naj bi ladjo nato prihodnjo pomlad zvlekli do pristanišča, najverjetneje v toskanskem mestu Piombino.

Če bodo operacijo dejansko izvedli v ponedeljek, je odvisno od vremena in uradna odločitev bo sprejeta šele v nedeljo popoldne. V vsakem primeru bi jo bilo treba dvigniti še v septembru, saj so zunanji pogoji v jeseni vse slabši, po poročanju avstrijska tiskovne agencije APA svarijo strokovnjaki.

Reševalni delavci so sicer doslej iz ladje že odstranili gorivo, da bi preprečili morebitno okoljsko katastrofo v zaščitenem morskem območju. Kljub temu okoljevarstveniki svarijo pred nevarnostjo, da bi se iz prevrnjene ladje izlile strupene kemikalije.

Pomisleke glede operacije je izrazilo tudi italijansko notranje ministrstvo, ki se prav tako boji morebitnih vplivov na okoliške vode.

Stroške krije zavarovalnica lastnika ladje

Operacijo bo izvedel italijansko-ameriški konzorcij Micoperi-Titan, njene stroške pa krije zavarovalnica lastnika ladje, družbe Costa Crociere. Podvig predstavlja izjemno velik izziv, saj doslej niso še nikoli dvignili tako težke ladje, piše APA.

Vodja agencije za civilno zaščito Gabrielli je posvaril, da operacija ne sme postati predstava. Konec koncev sta v razbitinah še vedno dve trupli, in sicer italijanske potnice in indijskega člana posadke. Na Gigliu so se kljub temu že napovedale televizijske ekipe z vsega sveta.

Gospodarstvo na otoku je sicer v pretežni meri odvisno od turizma in lokalni prebivalci se pritožujejo, da se je zaradi nasedle ladje v zadnjih dveh poletjih pošteno znižalo število obiskovalcev.