Vozniki avtomobilov in motorjev, registriranih v tujini, bi po načrtu nemške vlade morali plačati deset evrov za desetdnevno vinjeto, 20 evrov za dvomesečno in več kot 100 evrov za letno vinjeto. Natančna cena enoletne vinjete bo odvisna od velikosti motorja vozila, njegovi starosti in stopnji emisij, je na današnji predstavitvi povedal Dobrindt.

Minister je prav tako zagotovil, da bo ukrep v skladu z zakonodajo EU, ki prepoveduje diskriminacijo tujih voznikov, čeprav bodo nemški vozniki deležni davčnih ugodnosti. Iz urada evropskega komisarja za transport Siima Kallasa v Bruslju so medtem opozorili, da je "nediskriminacija osnovno načelo zakonodaje EU", niso pa želeli komentirati Dobrindtovih načrtov.

Na nemški ukrep, za katerega Dobrindt trdi, da bo uzakonjen še letos, že sedaj letijo kritike iz nemških sosed, Avstrije in Nizozemske. Nemški minister za promet je ob tem pojasnil, da tuji vozniki na leto opravijo 170 milijonov prevozov na nemških cestah, po ocenah pa bo uvedba cestnin v nemške javne finance v štirih letih prinesla 2,5 milijarde evrov.

Uvedba cestnin je bila ključna zahteva Krščanskosocialne unije (CSU), manjše bavarske sestrske stranke Krščanskodemokratske unije (CDU) nemške kanclerke Angele Merkel, ob lanski sestavi vladne koalicije.