Deveta stavka od letošnjega aprila

To je že deveta stavka Lufthansinih pilotov od letošnjega aprila. Do nje je prišlo, ker pogajanja o pogojih upokojevanja pilotov minuli konec tedna niso prinesla uspeha, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

Stavka bo sprva prizadela lete na kratke in srednje dolge linije. Promet z vozlišč v Münchnu in Frankfurtu po Nemčiji in Evropi je ustavljen. Od torka zjutraj (od 3. ure) pa do polnoči jo bodo razširili še na dolge linije in tovorni promet. Letov Lufthansine hčerinske družbe Germanwings naj stavka ne bi prizadela.

Adria zaradi stavke danes ne načrtuje odpovedi poletov

Iz Adrie Airways so sporočili, da zaradi stavke pri Lufthansi danes ne načrtujejo odpovedi poletov in da bodo svoje polete opravili po predvidenem voznem redu.

Vse potnike, ki nadaljujejo svoje potovanje na enem od odpovedanih povezovalnih letov Lufthanse, pri Adrii Airways obenem prosijo, da pokličejo na njihov klicni center ali prodajno mesto na Aerodromu Ljubljana, kjer bodo dobili vse potrebne informacije o svojem potovanju do končne destinacije.

Kot zatrjujejo, bodo potnikom ponudili prevoz preko drugih letališč in bodo storili vse, kar je v njihovi moči, da jih pripeljejo do cilja. A obenem dodajajo, da je stavka pilotov okoliščina, ki velja za izredne razmere, na katero prevoznik nima vpliva, zato Adria Airways potnikom ni dolžna izplačevati odškodnin zaradi zamud in odpovedi.

Vprašanje upokojitvene starosti in plač

Predstavniki sindikata pilotov Cockpit in vodstva družbe ne morejo najti skupnega jezika glede vprašanja upokojitvene starosti za približno 5400 pilotov. Ti se borijo za ohranitev trenutne sheme zgodnjega upokojevanja, po kateri se lahko pod zelo ugodnimi pogoji upokojijo s 55 leti, družba pa želi to starost zvišati na 60 let.

Jabolko spora so tudi plače pilotov in prihodnja cenovna strategija novega šefa koncerna Carstena Spohra. Za nizkocenovnega prevoznika iz skupine Lufthansa Eurowings in načrtovanega nizkocenovnika za lete na dolge linije ne velja tarifna pogodba koncerna, zato ti piloti zaslužijo manj od pilotov krovne Lufthanse, deležni pa niso niti ugodnosti zgodnejšega upokojevanja.

Piloti Lufthanse so od letošnjega aprila izvedli že osem stavk, zadnjo so končali 21. oktobra, ko so letala prizemljili za 35 ur. Serija stavk pilotov je to največjo letalsko družbo v Evropi letos stala 170 milijonov evrov.