Namen nove zakonodaje je varovanje javnega zdravja in zmanjšanje negativnih vplivov hrupa. Stalna izpostavljenost hrupu namreč izčrpa telesne rezerve, ogrozi normalno delovanje organov ter povzroča tudi obolenja srca in ožilja.

Predlog uredbe, ki so ga poslanci v sredo potrdili v prvem branju in ga še čaka usklajevanje, znižuje meje hrupa za osebna in tovorna vozila. Učinek novih pravil naj bi bil viden najpozneje v prihodnjih šestih letih, sprva pa bi veljala le za nove tipe vozil.

V skladu s predlogom se raven hrupa za osebna vozila s sedanjih 74 znižuje na 68 decibelov. Močnejša vozila, kot so npr. športni porscheji, bi lahko to mejo presegla za največ šest decibelov. Raven hrupa tovornih vozil, katerih skupna masa presega 12 ton, ostaja enaka pri 81 decibelih.

Predlog poleg tega predvideva uvedbo novih oznak, ki bi potrošnike informirale o emisijah hrupa, kakršne so npr. že v veljavi za označevanje in informiranje o emisijah CO2, porabi goriva in hrupu pnevmatik.

Obenem opozarja, da so električna in hibridna vozila lahko nevarna pešcem, ker so pretiha. Zato bo treba v prihodnosti razviti več standardov na področju sistemov akustičnega opozarjanja na približujoča se vozila.

Poslanka Romana Jordan (EPP/SDS) je predlagano zakonodajo ocenila kot »zelo ambiciozno«, čeprav se zdijo številke na prvi pogled zelo nizke. A kot je pojasnila, ima decibel logaritemsko skalo in tako npr. tri decibele manj pomeni, da se hrup zmanjša kar za polovico.

Poročevalec, češki poslanec Miroslav Ouzky (ECR), je v razpravi pred glasovanjem sicer opozoril, da je zakonodajni predlog »v celoti usmerjen le k zmanjšanju hrupa« motornih vozil, medtem ko je bila ideja »sprva bolj celostna, saj se zavedamo, da je treba v tem okviru urediti še nekatera druga področja, kot na primer kakovost cestišč, pnevmatik in aerodinamiko vozil«.

Politična skupina Zelenih predlog uredbe kritizira kot premalo ambiciozen. Kot je v razpravi na to temo menila poslanka Rebecca Harms iz vrst Zelenih, je desnosredinska večina v Evropskem parlamentu očitno popustila pod pritiski oziroma »truščem« avtomobilske industrije in njihovih lobistov.