Direktiva EU o paketnem potovanju iz leta 1990 je služila kot temeljna zaščita turistov EU, a jo je danes, ko potrošniki vedno pogosteje rezervirajo pakete po meri prek spleta, težko uveljavljati. Zato kupci niso gotovi, ali lahko računajo na zaščito, trgovcem pa ni jasno, kakšne so njihove obveznosti, so sporočili iz predstavništva Evropske komisije v Ljubljani.

S svežnjem ukrepov za izboljšanje varstva turistov s posodobitvijo pravil EU, ki veljajo za počitniške pakete, bo zaščitenih dodatnih 120 milijonov potrošnikov, ki kupujejo potovalne pakete po meri prek spleta.

Reforma potrošnikom, ki rezervirajo vnaprej organizirane počitniške pakete, ki vključujejo kombinacije, na primer, letalskih prevozov, hotelov ali najemanja avtomobilov, zagotavlja celovito zaščito, ki vključuje pravico do prejetja vseh potrebnih informacij pred podpisom pogodbe.

Med drugim komisija za nakup tradicionalnih paketov in paketov po meri predlaga strožji nadzor nad doplačili in zahtevo po prenosu znižanj cen v enakovrednih razmerah ter izboljšane pravice do odpovedi, boljšo obveščenost o odgovornosti, boljše pravno varstvo in vzpostavitev enotne kontaktne točke.

Za kupce drugih potovalnih paketov po meri pa predlog vključuje pravico do vračila denarja in vrnitve domov, če gre prodajalec, prevoznik ali katerikoli drug ustrezni ponudnik storitve v stečaj, medtem ko so na počitnicah. Kupci bodo upravičeni tudi do boljših informacije o tem, kdo je odgovoren za izvajanje posameznih storitev.