Razbitino luksuzne ladje za križarjenja vlečejo štirje vlačilci, na 350 kilometrov dolgi poti pa jo spremlja deset ladij. Med zadnjo plovbo ladje bo ob načrtovani trasi plovbe prepovedan ladijski promet, nad traso pa bo veljala tudi prepoved letenja.

Ker bo ladja potovala s hitrostjo največ 3,7 kilometra na uro, bo v ligursko pristanišče predvidoma prispela v nedeljo.

Ladjo je pred odhodom na obalah Giglia z dolgim aplavzom pozdravilo več sto turistov in prebivalcev, ki so dopoldne opazovali, kako so strokovnjaki opravili še zadnje priprave na plovbo, poroča avstrijska tiskovna agencija APA.

Luksuzna potniška ladja je 13. januarja 2012 z več kot 4200 ljudmi na krovu pred toskanskim otokom Giglio nasedla na čereh in se prevrnila, pri čemer je umrlo 32 ljudi.

Reševanje 300-metrske in 114.000-tonske Coste Concordie je bil inženirski podvig, kakršnemu svet še ni bil priča. Celoten projekt so začeli maja 2012, operacija pa naj bi skupno stala 1,5 milijarde evrov. Uničenje ladje bi lahko trajalo tudi do dve leti, do 80 odstotkov odpadnega materiala pa naj bi reciklirali.

Odgovornost za tragično nesrečo Coste Concordie so pripisali več uslužbencem družbe Costa Crociere, ki je zato priznala sokrivdo. Kapitan ladje Francesco Schettino se za nesrečo zagovarja pred sodiščem v mestu Grosseto. Sodbo je pričakovati v prihodnjih mesecih, grozi pa mu do 20 let zapora.