Za mnoge se zdijo izjave Douglasa povsem brezpredmetne, a dejstvo je, da jih je izrekel predsednik Coca Cole za Severno Ameriko. Njegova naloga je prodati čim več sladke mehurčkaste pijače, in priznati, da na dan ne popije več kot eno steklenico zaradi zdravstvenih razlogov, morda ni najboljši marketing.

Predsednik odbora in izvršni direktor Muhtar Kent je Douglasu trenutno delovno mesto zaupal januarja, z navodilom, da obrne padajoči trend prodaje slavne pijače v Severni Amerike.

Pijejo samo še Red Bull in vodo

O slabi prodaji steklenic Coca Cole pričajo tudi zgodbe s terena. Priseljenec iz Turčije Sevan Curukcu se spominja, da je ob prevzemu črpalke leta 2001 imel polne roke s prodajo Coca Cole in Snappla. Danes? »Vsi hočejo samo Red Bull ali vodo,« je pojasnil. Zaradi slabe prodaje ima v svoji prodajalni samo en hladilnik s Coca Colo, vse druge police so rezervirane za ledene čaje, energijske napitke in predvsem vodo, še dodaja BusinessWeek.

Američani morda še niso našli odgovora na epidemijo debelosti, a Coca Cola in druge sladke pijače so se prve znašle na seznamu »za odstrel«. Družba se je poskušala boriti proti obtožbam, jih ignorirati … zdaj pa jih je sprejela kot dejstvo, dodaja BusinessWeek.

Kulturni premiki se ne zgodijo čez noč. Nastajajo počasi – požirek kokosovega mleka tu in nakup kvinoje tam – in nazadnje je prehrana Američanov videti popolnoma drugačna kot je bila pred desetimi leti. Spremembe so najbolj vidne v 75 milijard dolarjev težki industriji gaziranih pijač. Ta je več desetletji beležila visoko rast. V sedemdesetih letih prejšnjega stoletja je posameznik podvojil količino sladkih pijač, ki jih je popil desetletje prej; do osemdesetih let so sladke pijače presegle količino popite vode. Leta 1998 so Američani popili 211 litrov sladkih gaziranih pijač na leto.

Z večjo konkurenco na trgu se je prodaja sladkih gaziranih pijač umirila do leta 2005, ko je začela padati. Američani zdaj popijejo okoli 450 pločevink na leto, približno enako kot leta 1986.