Projekt prenove bo stal okrog pet milijard dolarjev, najbolj zahtevni del pa bo razširitev mesta, na katerem ladje dvignejo nad nivo morja, da lahko zapeljejo v 77 kilometrov dolgi prekop, za dvakrat. Če se za obnovo ne bi odločili, bi morali upravljalci Panamskega prekopa, ki povezuje Atlantik in Tihi ocean, do leta 2011 zavrniti kar 37 odstotkov ladij, ki bi želele skozenj. Sodobne tovorne ladje so namreč prevelike, da bi zaplule vanj.

Panamski predsednik Martin Torrijos se za obnovo prekopa zavzema vse od nastopa svojega mandata leta 2004. Zanjo so se izrekli tudi državljani Paname na referendumu. Torrijos se za obnovo zavzema tudi zato, ker je prepričan, da bi Panama lahko v prihodnosti postala trgovska in finančna „zgodba o uspehu“, podobna tej, ki se dogaja v Dubaju. Tuji investitorji že množično kupujejo za zdaj še poceni nepremičnine v panamski prestolnici.

Panama je z obnovo pohitela tudi zato, ker dobiva močno konkurenco. Nikaragva ponuja invstitorjem izgradnjo popolnoma novega prekopa, ki bo stal 18 milijard dolarjev in naj bi bil končan do leta 2020. Od Panamskega bo kar štirikrat daljši in bo opremljen z najsodobnejšo tehnologijo.