Na pamet se spominjam le nekaj datumov in mednje sodi tudi 1. maj 1994. Takrat se je namreč na dirkališču v Imoli smrtno ponesrečil Ayrton Senna. Z njegovo smrtjo je tudi moje zanimanje za formulo 1 upadlo. A ne tudi globalno, številke gledanosti, ki jih beležijo danes, so rekordne in zanje je zagotovo zaslužen tudi Nizozemec Max Verstappen. Med letoma 2021 in 2024 je namreč štirikrat zapored pokoril vso konkurenco in postal svetovni prvak, za nameček je tudi najmlajši, ki je kadarkoli dobil dirko svetovnega prvenstva, kar mu je uspelo leta 2016 v Španiji, ko je imel vsega 18 let in 228 dni.
Ta rekord se tudi letos ne bo spremenil, pa čeprav je del sezone fant, ki veliko obeta, saj se je rodil 25. avgusta 2006. Andrea Kimi Antonelli, ki velja za izjemnega talenta. Letos je odpeljal že deset dirk, trenutno pa je s 63 točkami na sedmem mestu, pri čemer je na zadnji dirki v Kanadi prvič naredil korak na zmagovalne stopničke, potem ko je bil tretji. »Bilo je noro stresno, a sem presrečen. Že po štartu se mi je uspelo prebiti do tretjega mesta in tam sem ostal vse do konca dirke,« se je smejalo Italijanu, pred katerim je zagotovo svetla dirkaška prihodnost.
Z Mercedesom podpisal zgolj enoletno pogodbo
Prvo priložnost v bolidu formule 1 je dobil pri dopolnjenih 18 letih in 203 dneh, ko je postal tretji najmlajši dirkač v zgodovini formule 1, mlajša sta bila zgolj Verstappen in Kanadčan Lance Stroll. Na njegovem bolidu je vtisnjena številka 12, tudi zato, ker je z njo dirkal Senna, ki je njegov vzornik. Pred začetkom sezone so mu pri delodajalcu Mercedesu (del njihove mladinske akademije je postal pred šestimi leti) podarili zmogljivega mercedesa GT 63 S, a ga ne sme voziti, saj v Italiji mladi vozniki prva tri leta ne smejo voziti avtomobilov, katerih moč motorja presega 100 konjev. Njegova zgodba v formuli 1 se sicer ni začela blesteče. Na prostem treningu pred lansko veliko nagrado Italije, ko je prvič dobil priložnost, je namreč v dirkalniku Georga Russella najprej postavil najhitrejši čas kroga, nato pa po 10 minutah v ovinku Alboreto izgubil nadzor nad bolidom in se zaletel v ograjo iz pnevmatik, pri čemer so izmerili pojemek kar 52 g. Letos je zgodba postavljena na glavo, na Japonskem je postal celo najmlajši dirkač, ki je bil kadarkoli v vodstvu in je postavil tudi najhitrejši čas kroga.
Poklicno pogodbo z Mercedesom je Antonelli podpisal letos, kot zamenjava za legendarnega Lewisa Hamiltona, zanimivo pa je, da je pogodba zgolj enoletna. Glede na predstave, ki jih kaže, je podpis dolgoročnejše samo vprašanje časa. Konec koncev je postal šele tretji, ki je v svoji debitantski sezoni trikrat končal dirko v prvi šesterici, kar je uspelo zgolj še Jackieju Stewartu leta 1965 in Hamiltonu leta 2007. »Obstajata dva Kimija, eden, ki dirka in drugi zunaj dirkališča. Sem precej umirjen, rad se družim s prijatelji in družinskimi člani. Obožujem zabavne aktivnosti. Ko pa sem na stezi, sem strasten in osredotočen. Dober izid in dobro dirkanje mi pomenita vse,« pojasnjuje.
Pomembno je, da je obkrožen s pravimi ljudmi
Vozniški izpit je naredil vsega šest tednov pred začetkom sezone v formuli 1. »Vesel sem, da imam izpit in mi ni več treba prositi mame, da me vozi naokrog.« Ob vrtenju volana pa ima polne roke dela, saj se izobražuje in na daljavo opravlja izpite. »Moj urnik je poln, toda zadnji letnik srednje šole moram končati. Ne bom lagal, učitelji mi gredo nasproti in mi zelo pomagajo. V nekem trenutku sem razmišljal, da šole ne bi zaključil, a je mama drugačnega mnenja. Verjetno bi mi bilo žal, če bi vrgel puško v koruzo v zadnjem letniku,« pojasnjuje mladenič, ki mu največ težav povzroča matematika. Z dirkanjem je na ti tudi zavoljo očeta, ki je bil prav tako dirkač, a je sina bolj videl na nogometnem igrišču. Ko pa je vendarle začel dirkati z gokardom, je hitro napredoval in nakazal, da mu je dirkaška kariera usojena. »Ko sva z očetom gledala dirke formule 1, sem takoj vedel, da je to nekaj, kar želim početi. Bil sem star vsega pet let, a strast do tega športa se je že tedaj začela.«
Ker je zelo mlad (kljub temu je od oktobra 2023 v resni zvezi s češko dirkačico Eliško Babičkovo, ki vozi gokard), je še kako pomembno, da je obkrožen s pravimi ljudmi, ki mu znajo pravilno svetovati. »Še danes se spominjam nasveta, naj ostanem ponižen ne glede na to, kaj počnem. Sem priviligiran, da lahko počnem nekaj, kar me zelo veseli. Prav tako so mi svetovali, naj bom obdan s poštenimi ljudmi, ki jim lahko zaupam in mi bodo vedno pomagali, še posebej takrat, ko mi bo hudo. Zavedam se, da sem še zelo mlad ter se moram izboljšati tako kot dirkač in tudi kot človek,« se zaveda ljubitelj košarke in lige NBA, ki pa si tekme še ni ogledal v živo, a je to na njegovem seznamu prioritet. In ko ga vprašajo, kaj bo počel po koncu dirkaške kariere, odgovarja: »Želel bi biti oblikovalec avtomobilov. Ne samo, da bi si rad oblikoval svoj avto, oblikoval bi tudi svojo hišo.« Seveda so pred njim leta, ko bo na prvem mestu dirkanje in formula 1, njegov kratkoročni cilj je nekaj zmag, dolgoročni pa postati svetovni prvak. »Upam, da mi bo to v petih letih uspelo. Si pa danes še ne znam predstavljati, da bi počel karkoli drugega, kot je dirkanje v formuli 1. Če me vprašate, je to nekaj, kar bi rad počel do konca življenja!« x
PODPIS POD FOTKO
Andrea Kimi Antonelli predstavlja novo generacijo dirkačev formule 1, v prihodnjih letih pa želi zmagovati in nekoč postati še svetovni prvak.