Pred prvim načrtovanim poletom človeka na smučeh preko 250 metrov so mnenja v skakalni srenji močno deljena. Ne le padec Morgensterna, dramatičen je bil tudi torkov padec štirikratnega olimpijskega prvaka Švicarja Simona Ammanna na mnogo manjši napravi v Bischofshofnu, kjer je Ammann ostal brez zavesti in končal v bolnišnici.

Možen je nov rekord

Mednarodna smučarska zveza se že dolgo trudi, da bi omejila lov na rekorde na letalnicah, a Vikersund, Planica, Kulm in Harrachov so gluhi za tovrstne pozive. Avstrijci ne skrivajo, da si na Kulmu želijo nov mejnik - 250-metrski skok. "To je možno. Nov svetovni rekord je možen, vsi pa vemo, da je prireditev atraktivna le, če čim več skakalcev skoči vsaj tako daleč, kot je uradna velikost skakalnice," pred krstom letalnice pravi nekdanji skakalni zvezdnik Hubert Neuper, zdaj vodja organizacije na Kulmu.

Tako imenovani HS oziroma velikost skakalnice na novem Kulmu je 225 metrov. V primerjavi s prejšnjo napravo, ki so jo v zadnjih 65 letih močno spreminjali, je pomembno, da je krivulja leta mnogo nižja kot pred tem. "Varnost je s tem mnogo večja," kritikom sporoča Neuper. A v javnosti so sveži spomini na padec Morgensterna, ki je na polno padel na hrbtišče in si pri tem poškodoval lobanjo in pljuča.

Rekord že par let v lasti Vikersunda

A ne le Morgenstern. Zadnji je v bolnišnici končal Ammann, na novoletni turneji je padel tudi Američan Nicholas Fairall, ki je bržkone že končal sezono. Kljub temu se lov na rekord nadaljuje. Zaenkrat je lastnik svetovnega rekorda z 246,5 metra Norvežan Johan Remen Evensen, ki je to daljavo zmogel 11. februarja 2011 v Vikersundu. A ne le v Kulmu, marca se bo prvič predstavila tudi prenovljena letalnica v Planici, kjer so želje enake.

Meje ne pozna nihče, a jasno je, da se bo lov na rekord nadaljeval. Prvotni načrt Kulma, kjer so letalnico gradili za SP v poletih 2016, je bil 300-metrski skok. "Višino skoka smo želeli povečati na 150 višinskih metrov. Na koncu ta znaša 135 metrov, za 10 metrov smo razširili tudi hrbtišče," je še dejal Neuper in med vrsticami razkril, da ima Kulm še manevrski prostor za še večjo napravo.