Včeraj se je v New Yorku začel zadnji grand slam sezone, OP ZDA, na katerem so organizatorji letos zagotovili rekordni denarni sklad, 34,3 milijona ameriških dolarjev (dobrih 25 milijonov evrov), kar je 37 odstotkov več kot lani. Zadnja zmagovalca Andy Murray in Serena Williams sta bila pred letom dni za zmago nagrajena z 1,9 milijona ameriških dolarjev, letos pa bosta zmagovalca prejela 2,6 milijona zelencev (skoraj 2 milijona evrov), kar se zdi precej lepa nagrada za »le« dvotedensko delo, a je vseeno to le majhen delež letnega zaslužka najboljših teniških igralcev in igralk, saj ti izven igrišč s sponzorskimi pogodbami in pojavljanjem na raznih dogodkih v svoje žepe pospravijo še precej več denarja.

10 najbolje plačanih teniških igralcev je od junija 2012 do junija 2013 s turnirskimi nagradami skupaj zaslužilo 60 milijonov dolarjev (45 milijonov evrov), medtem pa so v tem času na druge načine zaslužili še več kot trikrat toliko. Najbolj očitna razlika na tem področju se pojavlja pri Rogerju Federerju, ki je v lanskem letu kot drugi najbolje plačani športnik na svetu zaslužil 71,5 milijona dolarjev (53,5 milijona evrov), a je od tega z nagradami dobil le 6,5 milijona dolarjev. (4,9 milijona evrov), torej manj kot 10 odstotkov.

Švicarju kljub zatonu kariere pokroviteljev ne manjka

Že nekaj let daleč največ v svetu tenisa zasluži Federer, ki je pravi marketinški kralj, za oglaševalce pa predstavlja sanjskega klienta. Švicar je z izjemo zadnjih mesecev namreč že desetletje v vrhu tenisa, po vsem svetu popularnega športa, ki se odvija skozi celo leto. Ima všečen zunanji videz, je umirjen in v karieri še nikoli ni bil vpleten v kakršen koli škandal. Je Evropejec, ki odlično govori angleško, zna pa govoriti še nekaj drugih jezikov. Vse to so razlogi, zakaj se sponzorji kar lepijo nanj in mu ne manjka vabil na številne prireditve.

Federerjev glavni pokrovitelj je že nekaj let Nike, ki mu na leto plača več kot 10 milijonov dolarjev (7,5 milijona evrov), Švicar pa precej zasluži tudi s sodelovanjem z Rolexom, Mercedez-Benzom, Wilsonom, Credit Suisseom in še nekaterimi svetovno znanimi podjetji. Nazadnje se je Federer dogovoril še za sodelovanje s francoskim Moët & Chandon, znanim proizvajalcem francoskih šampanjcev, ki mu bo v petih letih prineslo preko 30 milijonov dolarjev (22,5 milijona evrov).

Precej pa Federer zasluži tudi z igranjem ekshibicijskih dvobojev, za katere mu organizatorji mastno plačajo. Tako je decembra obiskal Južno Ameriko in tam za šest ekshibicijskih dvobojev prejel 14 milijonov dolarjev (10,5 milijona evrov), torej na en dvoboj skoraj toliko, kot bo v New Yorku zaslužil zmagovalec grand slama.

Šarapova že devet let kraljica ženskega športa

V zadnjem letu je v teniškem svetu po Federerju največ denarja kapnilo na račun Marije Šarapove, ki je bila z 29 milijoni dolarjev (21,7 milijona evrov) še deveto leto zapored najbolje plačana športnica na svetu, njena popularnost pa se je začela skokovito večati leta 2004, ko je s 17 leti osvojila Wimbledon. V njenem portfelju pokroviteljev so največji Nike, Head, Samsung, Tag Heuer in Evian, od aprila dalje pa tudi Porsche. Rusinja se je nedavno lotila tudi posla v svetu sladkarij, saj ima svojo linijo bombonov, imenovanih Sugarpova. Prejšnji teden je dvignila tudi precej prahu, ko si je za nastop na OP ZDA želela spremeniti priimek ravno v ime svojih bombonov, a se na koncu za to ni odločila, nastop pa je morala zaradi poškodbe odpovedati.

Nole kljub izjemnim rezultatom daleč za Federerjem

Najboljši igralec zadnjih let, Novak Đoković, je na tretjem mestu zaslužkarjev v tenisu. V zadnjem letu je zaslužil 26,9 milijona dolarjev (20,1 milijonov evrov), a je v nasprotju s Federerjem in Šarapovo ter tudi Rafaelom Nadalom v zadnjih letih večino zaslužil z uspehi na igrišču. Nole je igral v finalu devetih od zadnjih 12 grand slamov, jih pet tudi zmagal, lani pa je denimo samo s turnirskimi nagradami zaslužil rekordnih 12,8 milijona dolarjev (okoli 9,5 milijona evrov).

Podobno kot Federer tudi Đoković dobro zasluži z igranjem ekshibicijskih dvobojev, saj za vsakega zahteva do milijona dolarjev plačila, vendar pa Srb močno zaostaja za svojima rivaloma Federerjem in Nadalom (s 26,4 milijona dolarjev četrti po zaslužku v zadnjem letu) po tem, koliko denarja dobi od pokroviteljev. Đoković je bil dolgo zvest tekstilnemu proizvajalcu Sergiu Tacchiniju, a se je to sodelovanje lani končalo. Nole je potem sklenil nov posel s tekstilnim proizvajalcem z Japonske, imenovanim Uniqlo, dodal pa je tudi sodelovanje z Adidasom. Njegova ostala večja pokrovitelja sta še Head in Audemars Piguet.

Tenisač v enem letu prepotuje cel svet

Podjetja na splošno obožujejo biti sponzorji teniškim zvezdnikom, predvsem zaradi globalne priljubljenosti športa. Teniški igralci v sezoni prepotujejo praktično cel svet, kar njihovim pokroviteljem omogoča, da se predstavijo v številnih državah, kar je precej težje doseči denimo v nogometu ali kakšnem drugem svetovno priljubljenem športu.

O tem priča tudi mednarodno pisana zasedba v najbolje plačani deseterici teniških igralcev in igralk, saj prihajajo iz 10 različnih držav. Zadnje, 10. mesto denimo zaseda japonski igralec Kei Nišikori, ki je na turnirjih za grand slam doslej le enkrat prišel v četrtfinale (Melbourne 2012), lani pa je s turnirskimi nagradami zaslužil 1,5 milijona dolarjev, dodatnih 9 milijonov zelencev pa mu je prineslo sodelovanje z 10 osebnimi pokrovitelji, med katerimi so tudi Uniqlo, Adidas, Wilson in Tag Heuer. Podoben primer je tudi pri uspešni kitajski igralki Li Na, ki ima sicer nekoliko boljše rezultate kot Nišikori, a je do zaslužka 18,2 milijona dolarjev (tretja najbolje plačana športnica na svetu) v zadnjem letu prišla predvsem s pomočjo osebnih sponzorjev.

Seveda pa se prihodki od sponzorjev začnejo hitro zmanjševati, ko je govora o igralcih izven elitne skupine, tisti, ki so na ATP lestvici nižje od 100. mesta pa imajo denimo že težave, kako leto preživeti brez izgube.