»Mogoče sem razočaral le nekatere okoli sebe. Sam sem vseskozi vedel, koliko je ura, in nisem imel nobenih nerealno visokih pričakovanj. Tudi Martinu Hvastiji sem že pred startno rampo v Montecatini Termah, ko sem večkrat slišal s strani, da naj bi v cilju v Firencah po svojem nastopu prevzel vodstvo, dal vedeti, naj ne računa na kaj takega. Potrudil sem se, dal sem svoj maksimum, a več kot toliko ni šlo. Že kmalu po startu sem videl, da sem bil sposoben konstantno peljati le 50 kilometrov na uro, vedel pa sem, da je to vsaj tri kilometre na uro prepočasi za kaj bolj odmevnega,« je pojasnjeval Kristijan Koren, potem ko je s 50. mestom v vožnji na čas razblinil mehurček visokoletečih pričakovanj.

Lani sedemnajsti na valoviti trasi v Valkenburgu na Nizozemskem pa je tokrat za tretjič zapored okronanim prvakom Tonyjem Martinom na izredno dolgi trasi (57 km, čas 1,05:36) zaostal za 6:25. Vsaj tri minute preveč za njegovim realnim dometom, dve minuti za kolegom iz ekipe Poljakom Bodnarjem. Po prvem vmesnem času na sedmem kilometru (30. čas) še ni kazalo na tako kruto realnost.

Še enkrat se je tudi v primeru 26-letnega Primorca iz Budanj pokazalo, kaj pomeni »ura kolesarske resnice«. Kronometer nima zaman tega imena. Ni bližnjic, malo izgovorov. Korena sta na start gnala predvsem velika želja in ljubezen do te discipline, kjer se je že v mlajših kategorijah dokazal, bil je osmi in deseti med mlajšimi člani v tej prvini, pa lani 17. med elito, da lahko »krono« odpelje na zelo visoki rani. A to zahteva specializacijo, posebno na trasi, ravni kot biljardna miza.

Koren pa je bil zadnje obdobje sezone podrejen zvezdniku Petru Saganu. »Nisem imel nobene možnosti, da bi se posebej pripravil, kot se je deseterica. Moja vloga v klubu je pač taka. Italijan Malori, s katerim veliko govoriva, je bil med deseterico, s tem me je presenetil, a je le dokazal, da se mu je delo poplačalo,« je navrgel primerjavo z večnim tekmecem. Za Korena je bil pričakovan tudi vrstni red: Tony Martin, Brad Wiggins in Fabian Cancellara. A ne zgolj zato, ker je ta trojica v tej disciplini zadnja leta pobrala vse najbolj cenjene lovorike. Osemindvajsetletni orjak iz Cottbusa pa je še tretjič v nizu potrdil svojo prevlado in po ekipnem kronometru z Omega Pharmo dokazal, da mu ni para v tej tudi tehnično zahtevni prvini. »Slišal sem, koliko je Wiggins vložil v ta projekt, in pričakoval, da bo bližje. A kar všeč mi je, da je Martin dobil s takim naskokom,« je malce navijaško pokomentiral Koren.

»Panzerwagen«, kot po vojaškem vozilu za prevoz oseb v karavani imenujejo Martina, je bil kot favorit pod hudim pritiskom, zato so bila čustva v cilju razumljiva. »Prvič je vedno najlepše. Imel sem izredno željo to ponoviti še tretjič. To je bilo hudo breme in sedaj mi je padlo z ramen,« je bil olajšano srečen z najboljšo vožnjo v karieri na meji popolnosti, kot jo je opisal, potem ko je dosegel rekordno povprečno hitrost 52,9 kilometra na uro (Koren – 48,19) in po številu naslovov ujel Avstralca Michaela Rogersa. »Želel sem zmagati, vendar 46 sekund… Tu nisem imel kaj storiti. Tony je bil danes na drugi ravni,« je bil Wigginsov kompliment. Spartaku Cancellari je ostal le bron in misel, da morda tako kot slovenska reprezentanca pride z nasmehom na ustnicah v cilj na nedeljski cestni dirki.

Proti hribovitemu terenu na drugi strani Firenc se je že nekaj minut po koncu muk na »resnici« obrnil tudi Koren. Na cestni dirki je vsa zadnja štiri leta, odkar nastopa v tej konkurenci, nepogrešljiv v Hvastijevi zasedbi. Prepričan je, da bo v nedeljo druga pesem. »Najbolj me skrbi dolžina. Na vseh zadnjih dirkah smo vozili do 230 kilometrov, tam pa se bo v nedeljo šele dobro razživelo. Samozavest mi vliva razplet na vseh zadnjih dirkah, ko sem vedno ostal spredaj, kljub temu da sem imel druge naloge. No, preostali fantje tukaj so, kakor sem slišal, naredili šest ur dolg trening, sam bom moral še malce priti k sebi,« je pristavil Koren. Njegova vloga je jasna in znana, le namesto Petru Saganu bo asistiral Janiju Brajkoviču, na katerega je padlo glavno breme zasedbe v zeleno-modrih na novo krojenih dresih. Naključje ali ne, krojeni so prav po modelu dresa, ki ga je lani vozil Slovak, ki velja za enega od favoritov. Po dnevu premora, ko se bo razplamtel zadnji boj za novega predsednika UCI, se bo prvenstvo nadaljevalo v petek s preizkušnjami mlajših članov.