Kolesarke edine in prve slovenske ženske profesionalne kolesarske ekipe BTC City Ljubljana so eno od najprijetnejših presenečenj sezone. Na včeraj končani etapni dirki Gracia Orlova na Češkem je Poljakinja v ljubljanskem dresu Eugenija Bujak osvojila končno tretje mesto, kar so bile njene druge stopničke na kategoriziranih dirkah UCI v sezoni. Senzacijo je pripravila že na začetku sezone, ko je na dirki svetovnega pokala v Vareseju osvojila 12. mesto. Za nameček so na Češkem (zmagala je Poljakinja Paulina Brzezna Bentkowska, druga je bila Avstralka Katrin Garfoot) ob 7. mestu Avstrijke Martine Ritter, 11. mestu Polone Batagelj in 17. Urše Pintar dosegle tudi zmago v ekipni razvrstitvi, s čimer so premagale kolesarke višje uvrščenih ekip na lestvici UCI, Team Michela Fanini, Astana Bepink, Servetto. Vodja ekipe Gorazd Penko razkriva, kako z uspehi presegajo vsa dosedanja pričakovanja in delovanje spravlja na rob organizacijskih zmogljivosti.

Tretje mesto Bujakove in zmaga ekipe je zagotovo še ena prelomnica za ekipo.

Zagotovo. Eugenija je vozila tudi v rumeni majici. Ekipna razvrstitev v kolesarstvu tudi nekaj šteje. Kar v redu. Tudi zato, ker je bila doslej na tej dirki v zadnjih letih samo Polona Batagelj enkrat okoli 11. mesta. Če je ekipa na takem nivoju, je tudi način dirkanja povsem drugačen. Prvič smo imeli v vrstah kolesarko v rumeni majici in s tem se taktika povsem spremeni. Eno je držati zavetrje v čredi, drugo pa je čredo obvladovati in jo nadzirati. Rumena ubija moč ekipe, treba se je žrtvovati. Tudi zato ni presenečenje zmaga Brzeznove, ki je bila že osma na olimpijskih igrah in deseta na svetovnem prvenstvu, ima le več izkušenj. Za nas je bila rumena majica prva izkušnja za vse.

Z registracijo profesionalne ekipe, angažiranjem Poljakinje Bujakove, Avstrijke Martine Ritter, Hrvatice Mie Radotič ste naredili prve korake, sedaj že mešate štrene uveljavljenim ekipam, vabljeni ste na velike dirke. Delate hitre korake...

Res je. V naslednjih dneh bom izvedel, ali smo povabljeni tudi na italijanski ženski Giro. To bi bilo nekaj. Ker je dirka v času Toura, je deležna vsako leto več pozornosti v vseh medijih. To je največja ženska etapna kolesarska dirka na svetu. Ti uspehi s točkami UCI bodo verjetno tudi pripomogli, da ekipa pridobiva prepoznavnost in ugled. Eugenija se je izkazala za dobro okrepitev, saj smo z njo tudi največ pridobili. Dobro se je vklopila. Tudi Martina je zelo konstantna na vseh dirkah, Mia pa je presenečenje, saj niti približno nismo pričakovali, da se bo tako dobro znašla v sprinterskih zaključkih. Prav ta konkurenca znotraj ekipe viša raven iz prejšnjih let tudi za preostale, Polono Batagelj, Uršo Pintar, Špelo Kern in druge.

Imate bolj natrpan tekmovalni program kot najboljša moška slovenska profesionalna ekipa Adria Mobil.

Dirk bi imeli še več, če bi jih organizacijsko zmogli, tako finančno kot kadrovsko. Pred tednom so bile kolesarke v ZDA, pa mi ni uspelo iti zraven. Imamo ponudbe, da bi bili ves junij in julij na dirkah, torej bi bili zdoma, a tega si skoraj ne moremo privoščiti, saj moramo delati še kaj drugega, da klub preživi. Konec poletja bom moral prositi Eugenijinega moža, ki vodi poljsko reprezentanco, če bi lahko BTC City vodil na dirki svetovnega pokala na Švedskem, ker moram biti doma zaradi organizacije amaterskega svetovnega prvenstva v Ljubljani. Sicer smo že na tem, da lahko izbiramo dirke, prej, z amatersko registracijo, smo bili veseli vsakega povabila. No, bili bi veseli povabila na Giro Donne, čeprav smo za skoraj isti termin že podpisali pogodbo za nastop dirke v Nemčiji.

Se v svetu ženskega cestnega kolesarstva pozna tudi vpliv novega predsednika UCI, Britanca Briana Cooksona, ki je temu športu napovedal več pozornosti?

Zagotovo. Več je dirk. Tudi tistih, ki jih doslej ni bilo. Vsi hočejo organizirati.

Katera dirka je na vas doslej naredila največji vtis? Je to povezano z dosežkom deklet?

Zaradi vzdušja zagotovo dirka po Flandriji. Kar se tiče uspeha, pa seveda svetovni pokal v Vareseju. Smo pa v situaciji, ko vsak odmevnejši uspeh še vedno prinese veliko veselja. Ne vihamo nosov.

Kako so se tujke vklopile v ekipo?

Vse govorijo več tujih jezikov. Na vsaki dirki nekaj slovarjev dopolnimo. Tudi glede vklopitve Bujakove na cesto ni težav, čeprav prihaja z dirkališča. Tudi trenira po malce prilagojenem programu, saj se dirkališču ni čisto odrekla in ji očitno to bolj koristi, kot škoduje. Na kronometru zaradi tega žanje celo več uspeha. Naredili smo vrhunsko potezo, da smo se dogovorili, čeprav je imela ponudbe nekaterih močnih tujih ekip, tudi Astane Be Pink. Morali bi se že dogovoriti, kako naprej.

Kako je z nastopom ekipe na svetovnem prvenstvu v ekipni vožnji na čas, ki je bil pred sezono eden glavnih ciljev?

Nabiramo točke UCI. Take dirke kot Gracia Orlova so kot nalašč. Okoli 15. avgusta bo znano. Prej pa čakamo, kako bo z Girom.