Že na kvalifikacijah je bilo jasno, da to pot Red Bull očitno ne bo mogel držati koraka z najhitrejšimi. Tradicionalno je dobro šlo Mercedesu, a tudi Lewis Hamilton ni mogel zaustaviti napada Ferrarija in Fernanda Alonsa. Kako dober je Alonso oziroma koliko vreden je, pa je ponovno pokazala vse prej kot razveseljiva dirka njegovega ekipnega tovariša Felipa Masse, ki je dirko končal šesti.

»To je bil skoraj optimalen konec tedna. Sicer po kvalifikacijah nisem pričakoval, da nam lahko uspe zmagati, in to celo povsem brez težav, a dejansko je bilo vse optimalno od starta do cilja. Nobenih težav, nobenih napak. To so nam omogočile pnevmatike, ki so se obnašale povsem po naših pričakovanjih. Sicer me je ekipa na koncu pozivala, naj vozim malce počasneje, a dejansko sem se moral prepričevati, da nisem tako pritiskal na plin,« je dejal Fernando Alonso, ki je prvič po zmagi na lanski dirki v Nemčiji stopil na najvišjo stopničko.

Felipe Massa je sprva še lahko držal korak z Alonsom, a po postankih je bil iz kroga v krog počasnejši. »Sprednji pnevmatiki sta se začeli močno mehuriti, dirkalnik je bil skoraj nevozen. Zato sem hotel čim prej po nov komplet pnevmatik, mogoče sem celo malce prehitro zavil v bokse, kajti ko so pnevmatike normalno delovale, sem bil lahko zelo hiter. A to pot je bila nastavitev dirkalnika taka, da se nam račun ni izšel,« je povedal razočarani Felipe Massa.

Drugo mesto je šlo Kimiju Raikkonenu, ki se je na to mesto povzpel po zelo slabem startu ter potem, ko se je zapletel s Perezom. »Dober rezultat, glede na vse, kar se je dogajalo med dirko. A nisem najbolj zadovoljen, želim si le zmage, vse ostalo je teorija. Jasno pa je bilo, da smo bili za zmago prepočasni. K sreči poškodba sprednjega dela dirkalnika ni vplivala preveč na njegovo obnašanje na stezi. A brez tega bi lahko mogoče celo napadel Alonsa, ker nekaj časa na krog je vseeno šlo po zlu zaradi slabše aerodinamike. In še vedno sem prepričan, da me je Perez zrinil s steze. In tudi start je bil katastrofalen, za trenutek sem pomislil, da me bodo kar vsi prehiteli,« je povedal Kimi Raikkonen. Pri tem je namreč Finec izgubil nadzor nad dirkalnikom in od zadaj trčil v Mehičana v mclarnu in si poškodoval nos dirkalnika.

Tretje mesto pa je šlo najhitrejšemu na kvalifikacijah, Lewisu Hamiltonu. S tem je Mercedesov dirkač ponovno pokazal, da je letos Mercedes na kolesa postavil zelo solidno osnovo, na kateri bodo lahko delali z razvojem. A povsem le še niso ujeli tekmecev, tega se zavedajo tudi sami. »Nisem si predstavljal, da bom tako dobro začel letošnjo sezono. To je še en dober rezultat, Šanghaj Mercedesu sicer leži, a tudi sicer nismo bili dovolj hitri za zmago. Vseeno se na naslednjo dirko odpravljam z dobrimi občutki in zadovoljen s prikazanim,« je povedal Lewis Hamilton. Njegov moštveni tovariš Nico Rosberg pa ni imel toliko sreče: »Sredi ovinka mi je dvignilo notranje sprednje kolo. Očitno se je zlomil stabilizator v zadku dirkalnika, zato mi ni preostalo drugega, kot da odstopim. Res škoda, ker nam je tako ušlo nekaj potrebnih točk.« Vodja ekipe Mercedes Ross Brawn pa je bil s komentarjem sicer malo bolj skop, a je povedal bistvo. Dejal je, da so bili dobri, da pa še niso tam, kjer želijo biti, in da bo treba vložiti še veliko truda in časa v razvoj dirkalnika.

Red Bull pa ima za seboj dirko, na katero niso bili najbolj ponosni. Očitno je »strupa« med Vettlom in Webbrom dovolj, da se pozna tudi pri pripravah na dirko. Webber je tudi sicer dirko začel kot zadnji zaradi dejstva, da je po koncu kvalifikacij imel v dirkalniku premalo goriva, na dirki pa sta mu jo zagodel najprej Jean-Eric Vergne in nato še preslabo privito kolo. Vergna se je lotil nekoliko preveč optimistično in tekmeca sta trčila, zaradi nevarnega manevra pa so odgovorni Avstralca po dirki kaznovali s tremi dodatnimi startnimi mesti na naslednjih kvalifikacijah v Bahrajnu. Ekipi pa zaradi preslabo privitega kolesa naložili denarno kazen. Sebastian Vettel, ki je imel dirkalnik nastavljen bolj za kvalifikacije kot za dirko, pa se je ubadal s premočno obrabo mehkejših pnevmatik. »Strategija je bila po eni strani dobra, po drugi pa ne. Tudi če bi bila boljša, Ferrarija ne bi mogli ujeti. Lahko rečem, da so šle po zlu dobre točke. Mehke pnevmatike so bile zelo kritične, zato sem jih hotel na dirkalnik natakniti čim kasneje. Mogoče bi jih lahko zamenjal malo prej, kajti v zadnjih krogih sem ujel Hamiltona, a prehiteti ga nisem mogel več. Brez te napake bi lahko prišel vsaj na zmagovalne stopničke,« je še povedal Sebastian Vettel.

A to še ni bilo vse. Kar nekaj dirkačev je na območju rumene zastave uporabljalo sistem premičnega zadnjega krilca DRS, zato so se odgovorni po dirki usedli na posvet. In ugotovili, da bodo vse »skupinsko pomilostili«, ker naj bi bila to posledica neustreznosti opreme. Sicer pripravljajo sistem, da bi v rumenih conah od daleč vodstvo dirke dirkačem onemogočilo uporabo DRS, a sistem, ki ga pripravlja sestrsko McLarnovo podjetje, očitno še ne deluje tako, kot bi moral.

Sicer pa je bila to ponovno dirka pnevmatik, večna dirkačev in ekip se je ukvarjala le s tem, kakšne pnevmatike uporablja kateri tekmec in kako voziti, da bodo zdržale čim dlje. Ponovno je zaradi tega Pirelli kritiziral Niki Lauda: »To je že smešno, samo pnevmatike in pnevmatike. Vse skupaj postaja popolnoma nepregledno in zmedeno. Dirkači enostavno ne morejo več voziti na vso moč, ampak vozijo samo toliko, kolikor je potrebno, vse zaradi pnevmatik, ki ne zdržijo dovolj dolgo. Upam le, da bo od majske dirke v Španiji slika vendarle drugačna.« S tem je Avstrijec Lauda, ki je prevzel tudi eno od vodilnih vlog v ekipi Mercedes, nakazal, da naj bi Pirelli od dirke za VN Španije 12. maja ekipi dal na voljo pnevmatike, ki bodo zdržale precej dlje in ki ne bodo tako zelo občutljive na zunanje vplive.

S Fernandom Alonsom je tako formula 1 na tretji dirki dobila tretjega zmagovalca. Sezona pa se nadaljuje že prihodnji konec tedna, ko se bodo ekipe pomerile v vročem Bahrajnu. Vroče zaradi vremena in tudi politične klime.