Gorenje je lani ustvarilo 132,4 milijarde tolarjev čistih prihodkov ali 7,5 odstotka več kot leto prej, čistega dobička pa za 8,7 odstotka več ali 2,7 milijarde tolarjev. Za junijsko skupščino je predlagano, da se delničarjem prvič izplača dividenda v višini 70 tolarjev bruto. Med delničarji Gorenja, ki jih je približno 14.000, so poleg kapitalskega in odškodninskega sklada, ki imata 30-odstotni delež, še državljani Slovenije s 17,8-odstotnim deležem in notranji delničarji z 12-odstotnim deležem, preostale deleže pa imajo banke in zavarovalnice.

Članica uprave Marija Miheljak je na včerajšnji novinarski konferenci povedala, da je Gorenje lani odlično izkoristilo ugodna gibanja na trgih, kar zadeva belo tehniko, kot negativne vplive na poslovanje pa je navedla rast cene nafte in spremembo tečaja dolarja. "Gorenje ostaja stabilen poslovni sistem tako pri povečevanju kapitala kot pri doseganju dobičkov. Postopno, še posebno zaradi intenzivnega vključevanja na pohištveno področje, bo dosežen tudi cilj, da bi druge dejavnosti v strukturi prihodkov obsegale 25-odstotni delež. Bližamo se poldrugi milijardi mark ustvarjenega prihodka in trem milijardam tolarjev čistega dobička, kar je cilj za letos, ki je izredno ambiciozen," je dejala Miheljakova. Franjo Bobinac , član uprave, je dodal, da je kljub recesiji na ameriškem trgu, ki ima svoj vpliv tudi v Evropi, Gorenje v prvem kvartalu povečalo tržne deleže za 20 odstotkov. "Velikih nihanj na področju bele tehnike ni, so pa veliki pritiski na cene, zato je pomembno biti dovolj velik, da obvladuješ konkurenco. Letošnje leto ne bo lahko, razmere na trgu se zaostrujejo in nas silijo k večjemu obvladovanju stroškov," je povedal Bobinac.

Gorenje proda na tuje trge 70 odstotkov proizvodov pod lastno blagovno znamko. Na leto izdelajo 2,5 milijona gospodinjskih aparatov, zelo uspešno pa se prodajajo izdelki nove generacije štedilnikov, pralnih strojev in linija Pininfarina. Proizvodnja kuhinjskega pohištva v okviru poslovnega sistema Gorenje je bila lani dopolnjena z nakupom mariborske tovarne Marles, z nakupom družbe Gorenje notranja oprema d.d. pa segajo na področje kopalniškega programa. Tržni delež na področju pohištva nameravajo močno povečati na trgih nekdanje Jugoslavije, kjer sta prepoznavni blagovni znamki Gorenje in Marles.

Predsednik uprave Jože Stanič je z razvojem Gorenja v zadnjih dveh letih zelo zadovoljen. "Gradimo tržno mrežo prodajnih podjetij v tujini, kar je zelo pomembno za obvladovanje tujih trgov, imamo nove generacije zelo dobro sprejetih pralnih strojev, krona vsega pa je letošnja delitev dobička, vendar so se pogoji poslovanja od lani do letos neverjetno poslabšali - cene nafte rastejo, povečujejo se tudi pritiski na plače, pred nami je zahtevno poslovno leto, ko bo treba zelo paziti na stroške," je poudaril Stanič, predsednik enega najbolj trdnih in uspešnih slovenskih poslovnih sistemov, ki zaposluje približno 8500 ljudi.