Le malo jih je verjelo, da je možno v današnjih časih izboljšati rekord iz leta 1978, ko je Freddie Spencer v prvi sezoni v najvišjem dirkaškem motociklističnem razredu postal prvak. Vse dokler ni na sceno priletel Marc Marquez. Španec iz Cervere v Kataloniji je že od mladih nog opozarjal nase, že zaradi dejstva, da je Španec, so mnogi le verjeli, da mu lahko uspe. Danes je Španija namreč svetovna motociklistična velesila, Marquezov surovi talent in samozavest pa sta v lanski sezoni, ko je postal prvak, le še rastla. Letos je slika malce drugačna, letos deluje, kot da mu je vse dobesedno padlo v naročje. Da se lahko igra s tekmeci točno tako, kot se mu zljubi.

In s tem jih spravlja ob pamet. Oziroma jih je, kajti po devetih letošnjih dirkah, ko se vozi od ene zmage do druge, so tudi egocentriki kova Jorge Lorenzo le sprevideli, da se Marc Marquez ni zgodil po naključju. Še lani mu Lorenzo po porazu v Jerezu ni hotel dati roke, letos se veseli tretjega mesta kot zmage. Kajti prvo mesto je rezervirano za Marqueza, drugo pa je tisto, kar lahko vzamejo Pedrosa, Rossi ali on sam.

Vse, kar je danes povezano z motociklističnim prvenstvom moto GP in Marcom Marquezom, je pospremljeno s takšnimi ali drugačnimi rekordi. V starosti 20 let in 266 dni je postal najmlajši svetovni prvak v kraljevem motociklističnem razredu. Na minuli dirki v Nemčiji je podrl »starostni« rekord iz leta 1964. V Nemčiji je bil Marquez star 21 let in 146 dni in je s tem postal najmlajši dirkač, ki je zmagal na devetih zaporednih dirkah. Leta 1964 je bil Mike Hailwood - The Bike star 24 let in 86 dni, ko je zmagal na devetih dirkah. Mimogrede, Hailwood je nato dirkal tudi z avtomobili, leta 1969 bil drugi na dirki 24 ur Le Mansa, nastopil pa je na 50 dirkah formule 1 in se dvakrat uvrstil med najboljše tri. Leta 1981 je umrl v prometni nesreči v bližini doma, ko mu je tovornjak zaprl pot, pri tem pa je umrla tudi njegova devetletna hči.

Prvi dirkač, ki je sicer dobil prvih deset dirk posamezne sezone, je bil leta 1970 Giacomo Agostini. Marquez lahko na naslednji dirki letošnje sezone ta rekord izenači. Z zmago v Nemčiji je Marquez slavil 15. v karieri v kraljevem motociklističnem razredu, njegove izjave ob začetku lanske sezone, ko je govoril, da si želi predvsem zbirati izkušnje, pa delujejo kot iz nekega drugega časa. Kdor mu je takrat verjel, se je zmotil.

Ni zbiral le izkušenj, zbiral je zmage. Valentino Rossi, ki mu je Marquez že kar nekajkrat pokazal zobe na stezi, vseeno ostaja njegov privrženec: »V marsičem me spominja name, ko sem bil njegovih let in ko sem dobesedno hrepenel po zmagah in po dvobojih na stezi. Z le eno razliko – Marc je še boljši, kot sem bil takrat jaz. Prav v veselje mi je dirkati z njim, čeprav prav veliko priložnosti nimam, da bi se z njim neposredno na stezi spopadel za čim boljšo uvrstitev. Enostavno je letos on s svojim motociklom najboljši paket na asfaltu.«

Ljudje, ki delajo z njim, pravijo, da je dober človek, da znanje o vsem, kar se tiče motocikla in dirk, vpija kot suha goba. »Vedno v vsem poišče pozitivne stvari. Naj ga kakšna stvar še tako prizadene, v dirkaškem smislu seveda, bo v njej našel nekaj, na čemer bo gradil naprej,« je o njem povedal njegov inženir Santi Hernandez in še dodal, »vedno je nasmejan, prav uživa v vožnji motocikla. Predvsem zelo hitro zaznava spremembe na motociklu in se zna hitro prilagajati.«

A kako dober učenec je in kakšen talent se skriva v njem, je še bolj jasno predstavil inženir za elektroniko Carlo Luzzi: »Nekateri dirkači potrebujejo eno celo sezono, da zares razumejo, Marc je vse razumel v enem samem dnevu.« Poznavalci pravijo, da so danes na dirkaških motociklih sami hitri fantje, razlike so seveda v sami tehniki motociklov, a še večje razlike so v dirkačevih glavah. In Marcova prednost je, da si pusti kaj povedati, da zna prisluhniti nasvetom in da ga ni sram kakšne stvari tudi posnemati. Priznal je, da je na zadnji dirki, ko so po ogrevalnem krogu dirkači zavili v bokse po motocikle za suho stezo, samo ravnal tako, kot so ravnali drugi dirkači, recimo Pedrosa ali Lorenzo. Ni mu pod častjo priznati, da po svetu hodi z odprtimi očmi in ušesi in da vidi in razume, kaj lahko naredijo bogate izkušnje dirkačev, ki imajo na svojem seznamu več dirk kot on.

In če pomislimo, da je v tem trenutku, ko se vozi od ene zmage do druge, še dejansko zelo mlad, in da je pred njim, če bo vse po sreči, še kar nekaj let dirk, potem si lahko predstavljamo, da bo po vsaki dodatni izkušnji le še močnejši. Če je že lani, tako rekoč brez pravih izkušenj, uspel postati prvak, letos že pridno unovčuje vse, kar se je naučil do zdaj. In tega se njegovi tekmeci še kako zavedajo.