Vsi proizvajalci navajajo iste težave z zračno blazino. Tiskovni predstavnik Toyote je po poročanju AFP pojasnil, da bodo vpoklicali 1,73 milijona vozil, ki so bili na Japonskem ali drugod po svetu proizvedeni med novembrom 2000 in marcem 2004. V ZDA bodo vpoklicali 170.000 vozil.

Napake bi lahko privedle do poškodb sovoznika

Kot so danes sporočili iz zastopnika Toyote v Sloveniji, družbe Toyota Adria, lahko pride zaradi nepravilnega postopka izdelave pogonskega dela sovoznikove zračne vreče v primeru proženja le te do poškodbe inflatorja, kar bi utegnilo pripeljati do poškodb sopotnika.

V Evropi bo Toyota vpoklicala približno 490.000 vozil modelov Yaris, Corolla in Avensis. Doslej poročajo o skupaj petih poškodbah inflatorja (dva primera v ZDA in trije na Japonskem), pri čemer v nobenem primeru ni prišlo do poškodb potnikov. Na pregled inflatorja bodo v Sloveniji povabili 1612 lastnikov omenjenih treh modelov, so sporočili iz družbe Toyota Adria.

Nissan bo po vsem svetu odpoklical 480.000 vozil, ki so jih proizvedli na Japonskem med avgustom 2000 in januarjem 2004. Honda bo odpoklicala 1,135 milijona vozil. »Gre za globalni vpoklic, ki zadeva vse regije, kjer poslujemo,« so pojasnili v Hondi. Mazda bo po vsem svetu odpoklicala 45.463 vozil, od tega 4384 na Japonskem.

Iz zastopnika Honde v Sloveniji, družbe AC-Mobil, so sporočili, da bo Honda vpoklicala nekatere modele vozil Honda Civic, Stream, Jazz in CR-V, vsi modelno leto 2001-2003. V Sloveniji je bilo prodanih 115 vozil. Vsi lastniki vozil bodo ob izdaji vpoklica pisno obveščeni in povabljeni na brezplačni pregled oz. zamenjavo rezervnega dela, so pojasnili.

Sestavne dele dobavilo eno podjetje

Iz Toyote in Nissana so po poročanju AFP sporočili, da je zračne blazine proizvedlo podjetje Takata iz Tokia, medtem ko je japonsko ministrstvo za promet pojasnilo, da je sestavne dele za zračne blazine dobavilo eno podjetje, pri čemer njegovega imena niso navedli.

Po poročanju nemške tiskovne agencije dpa je Takata zračne blazine dobavljala vsem večjih proizvajalcem avtomobilov na svetu, tudi nemškim proizvajalcem Daimler, Volkswagen in BMW, ameriškima proizvajalcema Ford in General Motors, italijanskemu Fiatu in južnokorejskemu Hyundaiu.

STA se je za pojasnila obrnila tudi na zastopnike Nissana in Mazde v Sloveniji. Odgovore še čakamo.