Razočarani?

Seveda sem razočaran. Za nastop na tej dirki sem kupil nov agregat, tako da sem tvegal nekaj več denarja, a sem z njim žal imel možnost treninga zgolj v četrtek. Nisem zadovoljen z nastopom, a se ne želim izgovarjati zgolj na nov motor, s katerim sem odpeljal le prve štiri vožnje. Če bi se že prej odločil za zamenjavo s starim, bi bilo mogoče malce boljše.

Imate status druge rezerve. Kaj to pomeni?

Nič. Danes sem ciljal na osmo mesto, pa čeprav sem že pred dirko vedel, da imam le majhne možnosti. Sem pač amater, večina prisotnih spidvejistov pa so profesionalci, ki vozijo vsaj v drugih angleških in poljskih ligah, če že ne v najmočnejših. Kljub vsemu sem na domači stezi upal na boljši rezultat.

Kaj vam še manjka, da bi se bolj približali najboljšemu slovenskemu spidvejistu Mateju Žagarju?

Dobrega voznika naredijo dirke. Če veliko nastopaš, si pridobiš tudi izkušnje. Fantom se pozna, da imajo v mesecu in pol toliko dirk, kot jih imam jaz v celotnem letu, se pravi 20. Oni dirkajo trikrat do štirikrat na teden, jaz, če imam srečo, pa le enkrat.

Je za slovenski spidvej dobro ali slabo, da je Žagar na državnem prvenstvu nepremagan že od leta 2002?

V Sloveniji nas je premalo voznikov, tudi skupnih treningov skorajda nimamo. Če bi bila konkurenca večja, bi se to tudi poznalo pri kakovosti spidvejistov.

V preteklosti ste bili večkrat poškodovani. Imate zavoljo tega na startu kakšno zavoro v glavo?

Od slovenskih voznikov sem bil največkrat poškodovan, skorajda ni kosti, ki si je ne bi zlomil, od ključnice, ramenskega sklepa, zapestja, hrbtenice, kolena... Ko sem bil mlajši, so mi te poškodbe pustile posledice in se mi je to med dirko poznalo, danes, ko pa sem bolj vključen v ta šport, pa o poškodbah ne razmišljam, sem se zavedam, da je za uspeh treba voziti na vso moč. Druge alternative ni.

Vaša najljubša proga je v Pardubicah. Bi bili tam uspešnejši, kot ste bili v soboto na Iliriji?

Vprašanje. Pardubice so mi blizu, ker sem na tisti progi kot mladinec naredil vrhunski rezultat, danes pa težko izpostavim eno stezo, ki mi je najbolj pri srcu. Seveda pa so mi ene bolj, druge manj všeč.

Ste avtomehanik. Je to prednost, ko tudi sami aktivno sodelujete pri nastavitvah motorja?

Edina prednost je, da poznam delovanje motorja in ga malce lažje nastavim. Toda z izkušnjami in treningi do podobnih spoznanj pride vsak voznik. Žal novega motorja še ne poznam dobro. Verjetno je dober, a iz njega še nisem znal izvleči maksimuma.

Slovenski spidvej ima vzpone in padce, tudi na Iliriji smo videli že precej več gledalcev. Kaj narediti, da bo znova privabil množice?

Že lani smo si veliko prizadevali za to, da bi na dirko prišlo več ljudi, letos smo naredili še korak naprej. Tudi sami vozniki smo pomagali pri reklamiranju. Trudimo se po najboljših močeh, da bi znova privabili ljudi in zdi se mi, da se je naš trud na tokratni dirki vsaj malce poznal.

Zakaj je ljudi na dirkah manj kot v preteklosti in to kljub temu, da imamo enega najboljših spidvejistov na svetu?

Dandanes imajo skorajda vsi vikende ali prikolice na morju in gredo konec tedna raje tja, za nameček je v Sloveniji veliko športnih prireditev in je ljudi na stadionih posledično manj. Na Poljskem, na primer, ljudje nimajo ničesar drugega in gredo zato na tekmo v spidveju.

Celoten slovenski avtomoto šport je v krizi, je težko dobiti sponzorje?

Zelo težko. Meni največ pomagajo klub pa kolegi in občina, seveda pa vlagam tudi lastna sredstva. Nihče ne ve, kako se odrekamo, in ker ni sponzorjev, sami naredimo toliko več. Je naporno, sploh za nas amaterje, ki ne vozimo v ligah in imamo malo dirk.

Kaj vas še sploh motivira?

Zaljubljen sem v spidvej. Je pa res, da se vsake toliko vprašam, ali ima sploh smisel, ker vložim toliko denarja in časa. Potem pa pride še takšna dirka, ko želiš nekaj doseči, pa ti ne uspe, pa čeprav te vsi bodrijo, da je bila konkurenca res močna, a razočaranje ostaja.

Pot do uspeha torej vodi prek profesionalnih lig. Kaj morate narediti, da bi vas povabili?

Vse je povezano s pokrovitelji. Imeti moraš dobre motorje, s katerimi treniraš in jih poznaš do obisti. Če imaš dva ali tri dobre agregate, potem je tudi trening kakovosten. Sam pa sem zaradi pomanjkanja sredstev vedno imel slab agregat za trening, dobrega pa za na dirko, tako pa ni mogoče premagati najboljših. Z motorjem moraš biti ves čas v stiku, da poznaš odgovor na vsa vprašanja, ki se porodijo med dirko.