Kot je na današnji novinarski konferenci v Ljubljani pojasnil predsednik organizacijskega odbora dirke Viktor Levec, so se prireditelji iz društva SA-I znašli v velikih težavah pred dvema mesecema. Takrat je novo vodstvo podjetna Hella sporočilo, da ne bo več sodelovalo pri izvedbi dirke, po Levčevih besedah pa to pomeni, da so ostali brez 60 do 70 odstotkov proračuna.

"Reli bo okrnjen, skrajšan, predvsem bo manj kilometrov hitrostnih preizkušenj. Povsod smo skušali varčevati, odpoved dosedanjega pokrovitelja praktično dva meseca pred prireditvijo nas je postavila v neugoden položaj. Ne bomo pa varčevali tam, kjer smo postavili standarde - pri varnosti in temu bomo posvetili veliko pozornosti. Startni seznam pa je za ta čas zelo dober, eden najboljših v zadnjih letih," je povedal Viktor Levec.

Njegovo društvo bo vključno z letošnjo dirko izvedlo osem relijev Saturnus, prihodnost pa je vprašljiva: "V tem trenutku težko rečem kar koli. A brez sodelovanja Helle ne vidim prave možnosti za tak reli. Slovenija je majhen trg, in čeprav je ta prireditev v tujini zelo popularna, pri nas niti z relativno majhnim proračunom ni možnosti, da bi zbrali potrebna sredstva."

Čeprav so sprva razmišljali celo o odpovedi relija, so se nazadnje ob pomoči krovne zveze AŠ 2005 odločili, da dirka bo. A varčujejo na vsakem koraku, razen pri varnosti in izvedbi hitrostnih preizkušenj. Namesto treh tekmovalnih dni bosta tako 23. in 24. maja dneva za reli le dva, ohranili pa so petkov superspecial v okolici ljubljanskega stadiona Stožice, kjer bosta tudi start in cilj relija. V soboto pa se bo dogajanje strnilo na hitrostnih preizkušnjah Janče, Metnaj in Višnja Gora; na sporedu bodo po dvakrat, Višnja Gora pa za konec dogajanja še enkrat kot posebna hitrostna preizkušnja. Skupno bo tako hitrostnih preizkušenj za 147 km, od česar jih bo kar 90 na trasi ene HP.

Prijav imajo prireditelji 67, med njimi bo 33 domačih posadk. Kljub okrnjenemu sporedu bo konkurenca močna, tako da Florjan Rus, sovoznik Aleksa Humarja, ki je zmagal na zadnjih dveh relijih, letos ne računa na zmago, celot stopničke bodo velik uspeh. "Zmaga bi bila letos še večje presenečenje kot lani. Po prijavah sodeč bo to celo eden najmočnejših relijev v zadnjih letih, tako da bodo celo stopničke težko dosegljive. A naredila bova vse, da bova uspešna, predala se ne bova, čeprav je trasa hitrostnih preizkušenj bolj po okusu tistih, ki imajo štirikolesno gnane Mitsubishije," pravi Rus.

Direktor dirke Miha Levec je izpostavil še nekaj novosti: prenovljeno spletno stran, nove mobilne aplikacije in možnost spletnega spremljanja dirke prek desetih kamer, ki jih bodo postavili na najzanimivejših točkah. Televizijskih prenosov pa letos ne bo, čeprav so načrtovali ne le prenos superspeciala Stožice, ampak tudi enega izmed "brzincev". A je varčevanje odneslo tudi to.