Humar je do zmage prišel na zadnji hitrostni preizkušnji, ko je izkoristil napako do tedaj vodilnega Nemca Hermanna Gassnerja (Mitsubishi Lancer EVO X), ki je dirko nazadnje končal na tretjem mestu (+ 48,7). Četrti skupno je bil Jani Trček (Mitsubishi Lancer EVO X, + 2:38), zmagovalec uvodne dirke slovenskega DP na avstrijskem Koroškem, ki je tako obdržal skupno vodstvo v slovenskem seštevku.

Ljubitelji zadovoljni

Letošnji Saturnus je postregel z vsem, kar ljubitelji tega športa radi vidijo. Zaradi dežja in spolzkih cest ni manjkalo menjav v vodstvu, izletov s cest (sobotna hujša nesreča Rajka Žaklja se je na srečo končala le s precej razbitim dirkalnikom in nepoškodovanima voznikom in sovoznikom) in presenetljivih preobratov. Zadnjega sta izkoristila Humar in sovoznik Florjan Rus, ki sta imela od vseh najboljših še najmanj težav, tako da je na koncu zmagal ne le v slovenskem delu relija, ampak je bil najboljši tudi v skupni razvrstitvi. Česa takšnega še pred dvema dnevoma ni pričakoval, v petek je napovedal boj za deseterico, tudi zaradi nepoznavanja dirkalnika, saj je dvokolesno gnanega Clia na reli zapeljal z vsega nekaj kilometri za volanom.

"Držala sva se okrog tretjega mesta, nekateri so imeli težave, ampak seveda niti približno nisem pričakoval, da bi lahko zmagal v skupni razvrstitvi. Vse se je 'poklopilo', a dirka je dolga 200 km, ne smeš delati napak. Konkurenca pa je bila dosti bolj izenačena, lani sva imela jaz in Valušek svojo dirko. Letos je bilo več voznikov skupaj in poznala se je vsaka napaka. Odpeljala sva, kot je treba, in sva tukaj," je po reliju razmišljal Humar.

Težave tekmecev

Reli Saturnus 2013 bo v slabem spominu ostal očetu in sinu Hermannu Gassnerju. Mlajši Nemec je bil med favoriti relija, a je moral zaradi odstopa misli o zmagi končati že v soboto. Starejši pa je bil povsem blizu uspehu, vodil še pred zadnjim "brzincem", nato pa prebil pnevmatiko in izgubil preveč časa. Za nameček je ujel enega od tekmecev in še dodatno izgubljal, tako da na cilju ni bil najboljše volje, smolo pa je zaokrožil še Saljuk, ki mu je skupno drugo mesto izmaknil za pičlo sekundo.

Težave tekmecev pa Humarja niso zanimale. Potem ko je lani kraljeval v slovenskem DP s Škodo Fabio, je letos presedlal na bistveno šibkejši dirkalnik. A kljub temu je svoj vozniški talent dokazal že v prvem nastopu. Uvodni reli za DP na avstrijskem Koroškem je še izpustil, zdaj pa je nepričakovano spet v igri za vrh.

"Seveda sva imela težav z nastavitvijo avta, ni pa bilo težav s prebitimi gumami. Moram reči, da ni bilo nobene nepričakovane težave na dirki. S tem avtom načrtujem izpeljati celotno slovensko prvenstvo. Na ta reli sva prišla samo preizkusit avto in uživat, na koncu sva pa še zmagala ... " je še dejal Humar.

Asja Zupanc tretja na DP

Za njim in Trčkom se je tretjega mesta v skupni razvrstitvi slovenskega DP lahko razveselila Asja Zupanc, ki pa je tudi imela veliko težav, podobno kot Gassner in še nekateri dirkači je na zadnji HP s prebito pnevmatiko pridelala nekaj sekund zamude. Po načrtih pa se ni izšlo niti Darku Peljhanu, ki je bil dolgo slovenski adut v boju z Gassnerjema, toda tehnična okvara dirkalnika sredi nedeljske zadnje etape je preprečila višjo uvrstitev. Nazadnje je bil Idrijčan osmi, pred njim je v slovenskem seštevku na sedmem mestu še Alan Pajk (Citroen C2 R2), deseterico pa je zaključil Boštjan Logar (Mitsubishi Lancer EVO IX).

Prireditelji relija Saturnus so tako pod streho spravili še eno tekmovanje najvišje ravni. Že 36. dirka se je približala željam, da postane reli Ljubljane in okolice, saj so letos spremenili traso in se iz Zasavja preselili bližje prestolnici; drugi dan relija pa je potekal po za vse udeležence povsem neznanem terenu, saj sta preizkušnji Moravče in Krtina novi, že zdaj pa sta se izkazali za zanimivi in tudi odločilni. Tradicionalen pa postaja tudi petkov superspecial v okolici stadiona Stožice, ki je tudi letos kljub muhastemu vremenu privabil precej gledalcev.