Popoln vikend. Potem ko je bil najhitrejši v kvalifikacijah in je slavil zmago tudi na sprinterski dirki, je bil Francesco Bagnaia na dirkališču v Motegiju na Japonskem nepremagljiv tudi v nedeljo, ko je zanesljivo ciljo črto prečkal kot prvi. Prešeren nasmešek je bil zato pričakovan, konec koncev za Italijana letošnja sezona ni najboljša, saj je bila to zanj komajda druga zmaga. A kljub temu najbolj nasmejan ni bil on. »Nočem Marcu odvzeti pozornosti, danes si jo zasluži on,« je na kratko dejal motociklist Ducatija in imel v mislih velikega Marca Marqueza. Drugo mesto je bilo zanj namreč vredno toliko kot prvo. Špancu je zagotavljalo naslov. Pet dirk pred koncem ima namreč neulovljivih 201 točko prednosti pred bratom Alexom. Ta je dirko končal na 10. mestu in ostal brez točk.

Na 17 dirkah 15-krat na stopničkah

Starejši izmed bratov Marquez je bil v motoGP leta dominanten, saj je med letoma 2013 in 2019 kar šestkrat postal svetovni prvak. Nato pa je zapadel v krizo, pogojeno tudi s poškodbo. Ko je leta 2020 prestal več operacij desne nadlahti, je bila ogrožena celo njegova tekmovalna kariera. Zaradi poškodbe in okrevanja po njej pa je izpustil kar 30 dirkaških vikendov. »Težko je govoriti. Boril sem se, boril in se spet boril. Nato pa sem znova zmagal. Zdaj sem pomirjen sam s seboj. Samo uživati želim v tem trenutku. Res je, da je bilo težko, zelo težko, zato sem navdušen nad sabo,« je bil na robu solz Marc Marquez po sedmem naslovu svetovnega prvaka v kraljevskem razredu. V letošnji sezoni je bil najbolj dominanten, saj je zmagal na 11 dirkah za veliko nagrado in skupno 15-krat zasedel mesto na stopničkah. Skupno so motociklisti odpeljali 17 dirk.

VN Japonske v številkah

MotoGP: 1. Bagnaia (ITA, Ducati) 42:09,312, 2. M. Marquez (Špa, Ducati) + 4,196, 3. Mir (Špa, Honda) + 6,858, 4. Bezzecchi (Ita, Aprilia) + 10,128, 5. Morbidelli (Ita, Ducati-VR46) + 10,421, 6. A. Marquez (Špa, Ducati-Gresini) + 14,544, skupni vrstni red: 1. M. Marquez 541 točk, 2. A. Marquez 340, 3. Bagnaia 274, 4. Bezzecchi 242, 5. Morbidelli 196, 6. Acosta (Špa, KTM) 195.

Moto2: 1. Holgado (Špa, Pover Electronics) 34:50,326, 2. Dixon (VB, Elf Marc VDS) + 1,304, 3. Moreira (Bra, Italtrans) + 5,943, skupni vrstni red: 1. Gonzalez (Špa, Intact) 238, 2. Moreira 204, 3. Canet (Špa, Fantic) 189.

Moto3: 1. Munoz (Špa, Liqui Molly Dynavolt) 33:09,599, 2. Rueda (Špa, Red Bull KTM Ajo) + 1,618, 3. Quiles (Špa, Gaviota Aspar) 2,203, skupni vrstni red: 1. Rueda 315, 2. Piqueras (Špa, MT Helmets) 222, 3. Quiles 204.

Po prečkanju ciljne črte je visoko v zrak dvignil obe roki, nato pa zajokal in zakričal, ko je dojel, kaj mu je uspelo. Na Japonskem je naslov prvaka osvojil že četrtič v karieri po letih 2014, 2016 in 2018. Po številu naslovov med elito se je izenačil z legendarnim Italijanom Valentinom Rossijem, ki pa je bil dvakrat zmagovalec tudi v obeh nižjih razredih, medtem ko je bil Marquez prvak »le« v moto2 leta 2012. Dirka bo v slabem spominu ostala Špancu Jorgeju Martinu, aktualnemu svetovnemu prvaku, za katerega je letošnja sezono za pozabo. Potem ko je zaradi poškodb izpustil prvo polovico sezone, si je med sprintersko dirko ob padcu, ko ga je katapultiralo z motocikla, zlomil desno ključnico, tako da so ga s helikopterjem prepeljali v bolnišnico.

Ko zapre vizir, pozabi na vse

In kdo sploh je Marc Marquez? 17. februarja 1993 se je rodil v Cerveri, majhnem mestu v Kataloniji, kasneje pa je postal ne le eden izmed najuspešnejših motociklistov v zgodovini, temveč simbol nepopustljivosti, drznosti in čiste strasti do hitrosti. Že kot otrok je veljal za naravni talent, a tisto, kar ga loči od drugih, ni le njegov nagon za dirkanje, temveč tudi jekleni značaj, ki ga je koval skozi vzpone in padce. V svet motoGP je stopil veličastno. Leta 2013 je v svoji prvi sezoni postal najmlajši svetovni prvak v kraljevskem razredu. Od takrat naprej je tlakoval svojo pot z nepozabnimi dvoboji, tveganimi prehitevanji in spektakularnimi reševanji padcev, ki so se pogosto zdeli nemogoči. »Ko zaprem vizir, pozabim na vse. Tedaj obstajata le še jaz in motor,« je dejal nekoč.

Težko je govoriti. Boril sem se, boril in se spet boril. Nato pa sem znova zmagal. Zdaj sem pomirjen sam s seboj. Samo uživati želim v tem trenutku. Res je, da je bilo težko, zelo težko, zato sem navdušen nad sabo.

Marc Marquez po sedmem naslovu svetovnega prvaka v motoGP

Znana je anekdota iz leta 2019 na dirki v Nemčiji, na progi Sachsenring, kjer je izzival fiziko. Med prostim treningom je v enem izmed ovinkov izgubil oprijem na sprednjem kolesu, kar bi za večino dirkačev pomenilo padec. Ampak ne za Marca. V trenutku, ko je motor že skoraj ležal na tleh, je iztegnil komolec, se naslonil nanj in motor dobesedno »dvignil« nazaj na kolesa, kot da gre za trik v videoigri. Komolec mu je služil kot dodatna oporna točka. Komentatorji so obnemeli, navijači pa so dogodek poimenovali kar reševanje stoletja. Posnetek tega trenutka je postal viralen in še danes velja za enega najbolj neverjetnih trenutkov v zgodovini motoGP. Marc ga je kasneje z nasmehom komentiral: »Če ne padeš, ne veš, kje je meja.«

Leta 2020 je doživel enega najtežjih trenutkov kariere, grdo nesrečo v Jerezu, ko si je zlomil nadlaktnico. Poskušal se je vrniti že teden dni po operaciji, z vstavljenimi vijaki v roki, kar se je izkazalo za prenagljeno. A želja po dirkanju je ves čas okrevanja tlela. Njegov brat Álex je nekoč izjavil: »Ko Marc pade, ne razmišlja, če bo vstal. Razmišlja samo, kako hitro bo vstal.« Ima namreč mentaliteto zmagovalca in čeprav mu je včasih tudi škodila, ga je naredila za ikono. Marc Márquez ne bo nikoli dirkal na polno samo zaradi točk. On dirka, kot da je vsaka vožnja zadnja. In ravno zato ga svet obožuje. x

Priporočamo