Če je bil kdo vajen zmagovanja, so bili to vozniki Ferrarija. Italijansko moštvo je prvo dirko v formuli 1 odpeljalo leta 1950 v Monaku, od takrat pa so na skupno 1114 dirkah vknjižili 247 zmag. Rdeči veljajo za zelo priljubljene v karavani formule 1, njihovi vozniki pa so že 15-krat postali svetovni prvaki, a zadnjič močno oddaljenega leta 2007, ko je bil najboljši Kimi Räikönen. Sopomenka uspeha je postal Michael Schumacher, ki je bil svetovni prvak petkrat zapored med letoma 2000 in 2004.

2.

mesto med moštvi v letošnji sezoni zaseda Ferrari, a je zaostanek za McLarnom že 299 točk.

Pričakovanja pred letošnjo sezono so bila velika, saj je za volanski obroč Ferrarijevega bolida sedel sedemkratni svetovni prvak Lewis Hamilton, a se po 14 odpeljanih dirkah zdi, da so se sanje po vnovičnem naslovu razblinile. Še več, Britanec ni niti enkrat naredil korak na zmagovalne stopničke, da sezona ni popoln fiasko, pa je poskrbel Charles Leclerc s štirimi tretjimi in enim drugim mestom. Kaj se v taboru rdečih dogaja?

Za vodilnim Hamilton zaostaja že 175 točk

»Vse zunaj dirkališča je izjemno, v tem pogledu ne bi mogel biti bolj srečen. Delam trdo, a kaj, ko se to ne odraža pri izidih. Seveda si želim biti v ospredju,« pravi Hamilton, ki je letos dobil sprintersko dirko na Kitajskem, njegov zaostanek za vodilnim Oscarjem Piastrijem iz McLarna pa je ogromnih 175 točk (284:109). Ko je podpisal za Ferrari, je bil prepričan, da lahko že osmič postane najboljši na svetu, a dirkalnik enostavno ni dovolj hiter. Seveda je logično tudi, da je za prilagoditev na nov dirkalnik potreben čas. »Mislim, da navzven vse izgleda veliko slabše, kot je dejansko. Zanimivo mi je gledati, kako različno moštva delujejo in nastavljajo dirkalnik. Z inženirji pogosto diskutiramo, kako spremeniti stvari. Ključno je, da smo pri spremembah konstruktivni. Od nekdaj sem vajen, da imam z inženirji manjše bitke, saj jim zastavljam veliko vprašanj. Zdi se mi, da gredo stvari na bolje, je pa res, da zelo počasi,« še pojasnjuje 40-letni dirkač.

Naš cilj pred začetkom sezone je bil postati svetovni prvak. Nekaj podobnega so si želeli tudi pri McLarnu, Red Bullu in Mercedesu. Mislim, da je McLaren korak pred ostalimi. Kar se nas tiče, pa je dejstvo, da smo bili na kar nekaj dirkah zelo slabi.

Frederic Vasseur, vodja moštva Ferrari

Seveda je neizogibno, da so v moštvu soočeni s kritikami. Te so bile še posebej glasne, ko sta na domači dirki v Izoli v kvalifikacijah zasedla 11. in 12. mesto, na dirki pa 4. in 6. Vodja moštva Frederic Vasseur vztraja, da je dirkalnik iz dirke v dirko boljši, kar se kaže tudi na stezi. »Naš cilj pred začetkom sezone je bil postati svetovni prvak. Nekaj podobnega so si želeli tudi pri McLarnu, Red Bullu in Mercedesu. Mislim, da je McLaren korak pred ostalimi. Kar se nas tiče, pa je dejstvo, da smo bili na kar nekaj dirkah zelo slabi,« je prepričan francoski poslovnež in inženir. Pri Ferrariju se lahko tolažijo, da so moštveno dobri, saj dirkača zasedata 5. in 6. mesto, med konstruktorji pa so celo drugi, a kar 299 točk za McLarnom (559:260). Vasseur še pravi, da so od samega dirkalnika pomembnejše pnevmatike in kakšno strategijo glede menjave pripravijo v moštvu, nova pravila ter revidirani dirkalniki in motorji pa naj bi moštvu ustrezali do te mere, da za leto 2026 napovedujejo napad na sam vrh. »Želim si bolid, s katerim lahko prihodnje leto postanem svetovni prvak. To je prioriteta, vse delamo v smeri, da bodo prihodnje leto številka ena,« še dodaja Hamilton.

Razmere so eskalirale na dirki v Miamiju

Da sodi med najboljše voznike, je skozi leta dokazal večkrat, zato je letos kar mučno gledati, kako se bori, da bi se privadil na avto, ki pa mu ne dovoli, da bi pokazal svoj maksimalni potencial. Po drugi strani pa mladi Kimi Antonelli, ki ga je zamenjal pri Mercedesu, kaže svoj razkošni talent. Navdušuje z zrelostjo in hitrostjo, pa čeprav šteje vsega 18 let. Moštvo Scuderia Ferrari se skorajda na vsaki dirki sooča s težavami, njihova strategija je slaba, v primerjavi s tekmeci je očitno pomanjkanje razvoja. Razmere so eskalirale na dirki v Miamiju, kjer so napetosti med voznikoma dosegle vrhunec. Zaradi njune medsebojne bitke na stezi bi skorajda prišlo do katastrofe. Ko sta se borila za položaj, je Hamilton skušal Leclerca prehiteti z drznim manevrom, zato se je moral Monačan na široko izogniti, pri čemer je izgubil veliko časa. Sporočila prek moštvenega radia so razkrila, da sta bila oba dirkača sfrustrirana, posledično je prišlo do debate, ali so znotraj moštva sploh dogovorjeni, kaj storiti, če pride do podobnega.

Analitiki so sicer prepričani, da je letošnja sezona samo odraz zadnjih nekaj let, ko je bilo moštvo Ferrari sopomenka povprečnosti in galaksije oddaljeno od želja, da njihov voznik znova postane svetovni prvak. Tudi testiranja v vetrovnem tunelu hitrosti dirkalnika niso izboljšala do te mere, kot to uspeva največjima tekmecema McLarnu in Red Bullu. Za nameček so pritiski javnosti in številnih navijačev iz tedna v teden večji. In katere težave so največje in jih je vredno izpostaviti? Zagotovo dirkalnik ni dovolj zanesljiv, tudi pnevmatike pogosto niso na ustrezni ravni, bolidu manjka odzivnost, za nameček je v moštvi prišlo do kar nekaj menjav (Jean Todt je zapustil Ferrari ravno leta 2007, ko so zadnjič osvojili naslov), na številnih dirkah je bilo tudi očitno pomanjkanje pravilne strategije in jasne komunikacije. Dostikrat odlašajo z nujnimi navodili.

Tudi na zadnji dirki na Madžarskem naj bi med zadnjim postankom moštvo naredilo napako, ki je Charlesa Leclerca stala morebitne visoke uvrstitve, saj je končal kot četrti, pa čeprav je bil v vodstvu. »To je tako frustrirajoče. Boril sem se za zmago, nato pa zaostal. Nismo več konkurenčni. Če bi me inženirji le poslušali, bi se vse razpletlo drugače,« je bil takoj po dirki sprva razočaran 27-letni dirkač, ki je neuradno razmišljal celo o tem, da si najde novega delodajalca (pogodbo s Ferrarijem ima sicer do leta 2029), a si je premislil, ko je ugotovil, da do napake dejansko ni prišlo. Prav tako se je špekuliralo, da bi moštvo lahko zamenjal tudi vodja Vasseur, a je pred zadnjo dirko na Madžarskem podpisal novo pogodbo.

Priporočamo