"Največkrat se zadeva začne in konča pri znaku in logotipu. Če ta dva spremljajo še dopisni papir, kuverta in vizitka, je to že dosežek. Celostna podoba je seveda mnogo več od tega. Je povezana z identiteto organizacije in njenim imidžem. Sem sodijo seveda tudi izdelki, storitve in ideje, ki jih organizacija izdeluje ali uresničuje na trgu. Načrtovanje in izgradnja celostne podobe je kompleksen in dolgotrajen projekt, ki temelji na resnem sistemskem pristopu in strateških opredelitvah. Pomembno je poslanstvo organizacije in njena vizija, na koncu pa še politika blagovnih znamk."
Podobno meni tudi Jernej Repovš, direktor agencije Studio Marketing/JWT, ki je pred leti napisal knjigo o pomenu celostne grafične podobe. "V slovenskih podjetjih se vse pogosteje lotevajo svoje celostne grafične podobe, vendar večinoma nestrokovno, površno in z vso nevednostjo, ki jo premorejo. Premalo se zavedajo, da je celostna grafična podoba najmočnejše orodje pri vzpostavljanju imidža podjetja ali njegove blagovne znamke, identitete, marketinške pozicije na trgu."Več kot samo identifikacija
Najbolj vidne so spremembe celostne podobe velikih podjetij. Jana Bergant, namestnica direktorice marketinga pri Mercatorju, pravi, da učinkovita celostna grafična podoba predstavlja pomembno poslovno priložnost in prispeva k dvigu ugleda podjetja, prepoznavnosti in uveljavitvi blagovne znamke, povečanju prodaje ali pozicioniranju izdelkov v življenjsko okolje potrošnikov. "CGP je veliko več kot zgolj identifikacija podjetja. Izraža tudi identifikacijo dosežene ravni kakovosti, vrednosti in zanesljivosti, je posebne vrste komunikacija podjetja. Kot takšna je močno in učinkovito komunikacijsko orodje, ki služi kot osnova za uspešno razločevanje podjetja od njegovih konkurentov. CGP je vključena v splet virov, ki ustvarjajo osnovo za doseganje uspešnosti poslovanja, dobrega imena, vrednosti blagovne znamke, spodbujanja nakupov, skratka rezultatov vseh vrst. V Mercatorju smo s svojo celostno grafično podobo zelo zadovoljni in je nismo spreminjali od leta 1996. Spremembe CGP ne predstavljajo le stroška, temveč predvidevajo tudi druge, celovite spremembe v komuniciranju z javnostjo in doseganja prepoznavnosti. Predvsem pa se CGP podjetja ne spreminja čez noč, temveč po temeljitem premisleku, raziskavi trga in stališč potrošnikov do blagovne znamke."S prenovo celostne grafične podobe imajo veliko izkušenj tudi v Novi Ljubljanski banki. "Pomena jasnega izražanja identitete se je banka zavedla že v začetku sedemdesetih let, ko je vpeljala eno prvih celovito in kakovostno zasnovanih celostnih grafičnih podob v državi. Po petindvajsetih letih, sicer skrbne in nadzorovane uporabe celostne podobe, se je odločila za posodobitev. Potrebno je bilo narediti pregled obstoječega stanja in se odločiti za nadaljnji razvoj vidne podobe Nove Ljubljanske banke, njene bančne skupine in kapitalsko povezanih podjetij," pravi Savo Dinjaški, direktor Sektorja za korporativno in tržno komuniciranje pri NLB. "S prenovljeno podobo smo zadovoljni, saj menimo, da smo dosegli želeno ravnotežje med ohranitvijo prepoznavnosti izvirnih simbolov banke na eni strani ter ustrezno posodobitvijo in okrepljeno vizualno razpoznavnostjo banke in bančne skupine na drugi. Nov oziroma preoblikovan znak banke pravzaprav na simbolni ravni izraža pomemben del identitete Nove Ljubljanske banke: smo sodobna in dinamična banka, ki se razvija na močni tradiciji in izkušnjah. Tudi zaposleni v banki in bančni skupini so prenovljene simbole sprejeli za svoje, kar je pripomoglo k uspešni prenovi."
V Žitu so novo celostno grafično podobo javnosti predstavili lansko leto. Diana Sedmak, članica uprave, odgovorna za marketing, pravi, da so imeli pred tem v uporabi več različnih znakov, kar seveda ni prispevalo k večji razpoznavnosti podjetja. Z novo strategijo podjetja in spremembami v organizaciji je bila uvedba nove celostne grafične podobe podjetja nujnost. "Z novo podobo smo v Žitu izredno zadovoljni. V Sloveniji je malo podjetij, ki bi uspela v tako kratkem času tako močno uveljaviti nov znak in hkrati tudi nov pozicijski slogan `Okus po dobrem`."Podjetja so skrivnostna
Ker je priprava celostne grafične podobe tako zahteven projekt, je zanj potrebno najeti zunanje sodelavce, predvsem seveda oblikovalce. Prav glede cene njihovega dela je veliko govoric, saj naj bi pri velikih podjetjih šlo za vsote, ki so po mnenju mnogih pretirane. Vendar konkretnih podatkov podjetja nočejo dajati, saj naj bi šlo za poslovno skrivnost. Pri Mercatorju so nam povedali le, da "ocenjujejo, da so cene oblikovalskih storitev za posege pri zamenjavi oziroma snovanju nove CGP precej visok strošek." V NLB so se po besedah Dinjaškega stroški prenove celostne podobe gibali v okvirih, ki so običajni za tovrstne storitve specializiranih izvajalcev. "Seveda pa je kot vselej ključna kakovost storitve, saj dobro zasnovana celostna podoba prihrani stroške pri uvajanju celostne podobe, ki so praviloma veliko večji kot strošek samega oblikovanja. Tudi zato smo se odločili za postopno uvajanje prenovljene celostne podobe. Tako smo npr. večino pisnih in trženjskih komunikacij, t.j. obrazcev, brošur ipd., po porabi zalog postopoma zamenjali z novimi. Označbe poslovnih enot, ki so bile po dvajsetih letih že dotrajane, pa smo tako ali tako morali zamenjati. Kakovost oblikovalske rešitve smo preizkusili v enoletnem garancijskem roku, v katerem nam je agencija nudila svetovanje in pomoč pri vpeljavi celostne podobe. Prav od kakovosti zasnove celostne podobe pa je odvisno, koliko časa in kako uspešno se bo podjetje v tej podobi predstavljalo v javnosti."Tudi pri Žitu pravijo, da strošek spremembe še ni dokončen, saj je to stalni proces, ki še teče z aplikacijami na embalažo, označevalnimi tablami, oblikovanjem novih oglasov, označbami vozil itd. V bistvu je strošek samega oblikovanja majhen v primerjavi z stroški, ki čakajo podjetje potem, ko se odloči za novo podobo. "V Žitu smo spremenili vse dopisne papirje, dokumentacijo, označbe vozil, objektov, poslovnih prostorov, pripravili nove zastave, transparente, promocijski material, pri vseh ponatisih embalaž vključili nov znak, oblikovali oglase v tiskanih medijih tako, da je viden nov znak in pozicijski slogan `Okus po dobrem`, tudi v drugih medijih (TV) smo uporabili nov znak, opremili naša maloprodajna mesta itn. Agencija, ki nam je pripravila novo celostno grafično podobo, nam je pripravila tudi priročnik za uporabo. Temu priročniku smo sledili in še dodatno sami dokaj strogo vpeljevali novo podobo na vsa področja našega delovanja."