Kar se je v slovenskih kolesarskih krogih začelo govoriti sredi letošnje dirke po Sloveniji, se je po koncu sezone zgodilo tudi uradno. Novomeško kolesarsko moštvo, ki je hkrati tudi glavni organizator največje kolesarske dirke na sončni strani Alp, je na dirki po Hrvaški zadnjič v zgodovini nastopilo pod imenom Adria Mobil. Proizvajalec počitniških vozil je po dvajsetih letih prekinil sponzorsko sodelovanje z najuspešnejšim slovenskim klubom, ki deluje na celinski ravni. »Neuradno smo možnost, da se to lahko zgodi, slišali že v prejšnjih letih, a uradno nismo prejeli nobenega obvestila. Dejstvo je, da so v podjetju tujci, ki niso prišli podpirat slovenskega športa,« je enega od prelomnih trenutkov novomeškega kluba doživel dolgoletni direktor ​Bogdan Fink.

Umiki glavnih pokroviteljev v športu so sicer stalnica – tudi v kolesarstvu –, a prehodi navadno potekajo veliko bolj mehko. Na najvišji ravni se je pred časom s podobno težavo srečalo nizozemsko moštvo, ko je svoj umik napovedalo podjetje Jumbo. Pred dokončnim umikom je še dve leti izpolnjevalo sponzorsko pogodbo, da je lahko ekipa našla novega glavnega pokrovitelja in nemoteno nadaljevala pod imenom Visma-Lease a Bike. »Seveda bi si takšnega pristopa želeli tudi mi, a je tako, kot je.«

Niti pomislil ni na umik

Novomeški kolesarski klub ni edini slovenski športni kolektiv, ki se letos sooča z umikom glavnega sponzorja. Umik Acronija je na Jesenicah povzročil praktično konec hokeja na Gorenjskem, kjer moštvo ta čas deluje zgolj zaradi dobre volje posameznikov. »Seveda tudi nas skrbi takšen scenarij. Verjetno skrbi tudi vas, drugače me ne bi klicali,« je priznal prvi operativec kluba iz Dolenjske. A nato dodal v veliko bolj optimističnem tonu: »Vsi, ki smo povezani s klubom, smo se angažirali in poskušamo nekaj narediti. Klub ima več kot petdesetletno tradicijo in to je naša prednost. Tradicije se ne da kupiti in na tem gradimo v pogajanjih. Poudariti je tudi treba, da se niso umaknili vsi partnerji. Nekaj jih je ostalo, tako da nam ni treba vsega postavljati na novo.«

Zavedamo se, da finančne vrzeli ne bomo zapolnili z danes na jutri. A naredili bomo vse, da gre zgodba naprej. Ostajamo optimisti in mislim, da lahko v nekaj letih vse skupaj nadoknadimo.

Bogdan Fink, direktor novomeškega kolesarskega kluba

Tovrstni dogodki velikokrat povzročijo verižno reakcijo. Nemalokrat v težkih trenutkih z vodstvenih mest odstopijo tudi vodilni možje. Alfa in omega novomeškega kluba o tem ni razmišljal niti za trenutek. »Vsi, ki delujemo v klubu, ne le jaz, bomo vztrajali in iz dane situacije poskušali spisati novo zgodbo. Jaz zaradi tega nimam polne kape. Že od desetega leta delujem v klubu, najprej kot tekmovalec in potem naprej. Vsi bomo naredili vse, da gre zgodba naprej in da postavimo nove temeljne za nadaljnje delovanje kluba,« zatrjuje danes 53-letni Fink.

Nekoč dvajseti na svetu

Moštvo Adria Mobil je v zadnjih letih delovalo na celinski ravni, ki se zaradi razvoja razvojnih moštev ekip svetovne serije sooča z velikimi težavami. Tudi to ni voda na mlin pri iskanju novega glavnega pokrovitelja. »Zaradi razvojnih ekip smo vse kontinentalne ekipe v primanjkljaju. A po mojem mnenju je to le trenutno stanje, ki se bo ponovno kmalu obrnilo. Danes mladi kolesarji morajo ali gredo celo na silo v tujino v te razvojne ekipe, saj ko so stari dvajset let in jih tam ni, jih nihče več ne pogleda. A da pristop ni povsem pravi, je dokaz tudi letošnja dirka po Franciji, ko je etapo dobil 29-letni kolesar moštva Uno-X, ki pred tem še nikoli v življenju ni zmagal.«

20.

mesto na svetu je osvojilo moštvo Adria Mobil leta 2013 na svetovnem prvenstvu v Toskani. Direktor kluba Bogdan Fink dosežek šteje za največjega v zgodovini kluba in enega največjih dosežkov vseh slovenskih športnih klubov.

3

skupne zmage so pod imenom Adria Mobil slavili kolesarji na dirki po Sloveniji. Za novomeško moštvo so bili najboljši Tomaž Nose (2007), Radoslav Rogina (2013) in Primož Roglič (2015).

Ravno norveška ekipa je ena zadnjih, ki je zares uspešno izpeljala lasten proces razvoja in se v nekaj letih iz celinske ekipe prebila do tega, da si je zagotovila licenco svetovne serije. »Tudi v Sloveniji bi bilo kaj takšnega možno, potrebnih je le nekaj milijonov. S takšnim vložkom bi imeli v Sloveniji še boljšo ekipo,« je prepričan Bogdan Fink, ki pa si ne meče peska v oči, da bi to lahko v naslednjih letih zgradili v Novem mestu.

Team Adria Mobil: Marko Kump, Kristjan Fajt, David Per, Klemen Stimulak, Primoz Roglic, Domen Novak and Jon Bozic celebrate after the Stage 4 of 22nd Tour of Slovenia 2015 from Rogaska Slatina to Novo mesto (165,5 km) cycling race on June 21, 2015 in Slovenia. Photo by Vid Ponikvar / Sportida

Primož Roglič (v rumenem) je zadnji kolesar, ki je za Adrio Mobil zmagal na dirki po Sloveniji. Do uspeha so mu leta 2015 pomagali (od leve): Marko Kump, Kristjan Fajt, David Per, Klemen Štimulak, Domen Novak in Jon Božič. Foto: Vid Ponikvar / Sportida

Dirka po Sloveniji ostaja

Umik glavnega sponzorja ekipe pod vprašaj ne postavlja le delovanja kluba, ampak tudi nadaljnji razvoj dirke po Sloveniji. »Kolesarski klub Adria Mobil, ne glede na to, kako se bo klub imenoval prihodnjo sezono, ostaja glavni organizator dirke po Sloveniji. Dirka po Sloveniji bo in za leto 2026 ni ogrožena. Nazaj smo dobili kasnejši termin v juniju, ki smo ga želeli, in dobili licenco za pro serijo za tri leta. V naslednjih letih bo med nami potrebna neka reorganizacija, a za leto 2026 ostaja vse nekako enako,« zatrjuje Bogdan Fink, ki je tudi direktor dirke po Sloveniji.

Čeprav se lahko novomeški klub v zadnjih dvajsetih letih, kar je deloval pod imenom Adria Mobil, pohvali s številnimi zmagami, je Bogdanu Finku še posebej pri srcu 20. mesto ekipe na svetovnem prvenstvu leta 2013 v Toskani. »Malo je slovenskih športnih ekip, ki so bile med dvajsetimi najboljšimi na svetu. Na ta dogodek sem posebno ponosen in mislim, da je to največji uspeh kluba.« Ob koncu pogovora pa je nekdanji kolesar še enkrat dodal: »Zavedamo se, da finančne vrzeli ne bomo zapolnili z danes na jutri. A naredili bomo vse, da gre zgodba naprej. Ostajamo optimisti in mislim, da lahko v nekaj letih vse skupaj nadoknadimo.« 

Priporočamo