"Lokalno okolje podjetij, ki so predmet prevzema, ni naklonjeno novim lastnikom iz drugih krajev. Strah jih je predvsem, ali bodo obdržali svoja delovna mesta in kakšna bo racionalizacija poslovanja. Ta strah pa še spodbujajo informacije vodstev, ki si seveda ne želijo prevzema. Te informacije seveda vedno ne ustrezajo resnici," ugotavlja Mitja Lavrič, predsednik uprave Pivovarne Union, ki se je s podobnimi strahovi, zavajajočimi informacijami in tudi nenaklonjenostjo okolja spopadla tudi ob nedavnem prevzemu ajdovskega Fructala. In to uspešno, saj se jim je po Lavričevih besedah že posrečilo spremeniti sprva neugodno razpoloženje in si pridobiti zaupanje zaposlenih.

V čem je skrivnost uspeha? "Treba je imeti kar veliko potrpljenja pri preseganju lokalnih hotenj in prepričevanju. Ključno pa je, da zaposlene čim prej seznaniš s cilji prevzema in načrti. Ko vidijo, da imaš pripravljene tržne programe in terminske načrte, je vse laže. Nerodno pa je, če zaposlenih ne moreš pravočasno informirati, ker njihovo vodstvo prevzemnikom tega sploh ne dovoli. Tudi mi smo imeli zaradi oviranja Fructalove uprave pri tem težave, ki pa smo jih odpravili s sestankom s predstavniki sindikata in svetom delavcev Fructala."

Med neutemeljenimi strahovi, ki so krožili med zaposlenimi v Fructalu, je bilo tudi zmotno prepričanje, da naj bi Pivovarna Union ukinila blagovno znamko Fructal. "Trditve, da naj bi ukinili blagovno znamko, se mi zdijo čisto podcenjevanje naše strokovnosti in osnovne strategije. Mi smo vendar kupili dobro blagovno znamko in trg, kar je dandanes vredno več kot proizvodnja. Zato nameravamo blagovno znamko Fructal še okrepiti in povečati proizvodnjo, na tak način pa tudi obdržati vse zaposlene,", pravi Lavrič, ki poudarja, da se v Ajdovščini obetajo tudi nove zaposlitve številnih mladih strokovnjakov, ki jih bodo v naslednjih letih štipendirali.

Mitja Lavrič je povedal, so delovna mesta ponudili tudi vsem članom sedanje uprave, "a doslej niso pokazali zanimanja za ponudbe". Bivši direktorici Cvetani Rijavec so ponudili mesto direktorice v Fructalovem skopskem podjetju Konzeks, a ga je (ne ravno presenetljivo) zavrnila. Sicer pa Lavrič pravi, da zamenjava uprave ob prevzemu ni prav nič nenavadnega. "Prejšnja uprava se ni zavzemala za sodelovanje s Pivovarno Union in naš koncept, zato je kljub nekaterim dobrim poslovnim potezam stare uprave moralo priti do zamenjave. Sicer pa taka zamenjava še ne pomeni veliko. V Fructalu je namreč 15 izvršnih direktorjev in ti so na četrtkovem sestanku zagotovili popolno lojalnost in voljo do nadaljnjega dela. Tem specialistom se bodo pridružili še Unionovi in verjamem, da se bo v prihodnje potrdil naš slogan, da smo skupaj močnejši."

Sicer pa Pivovarna Union z uspešnim prevzemom Fructala še zdaleč ni zadovoljila svojih ambicij. "To je le prvi korak k graditvi nove skupine proizvajalcev pijač, ki ima delovni naslov Union Beverage Group. Poleg Fructala bo v njej še Sarajevska pivovarna, kjer smo trenutno delni lastnik, a nameravamo že v mesecu dni postati tudi večinski. V tej skupini se bo morda znašla še katera mineralna voda, bodisi iz Slovenije bodisi z območja bivše Jugoslavije," napoveduje Mitja Lavrič, ki na balkanskem trg vidi veliko možnosti za našo živilsko industrijo. A tudi s tem načrti še niso izčrpani. "Glavni izziv je, da se kdaj združita tudi obe veliki slovenski grupaciji Pivovarne Union in Pivovarne Laško, da bi tudi v Evropi nekaj pomenili. Obe sta moderni, dobro organizirani in imata velike potenciale s podjetji, ki sta jih prevzeli. Menimo, da bi se zaradi gospodarskih interesov sedanji tekmici morali zmeniti in kaj ukreniti," pravi predsednik uprave Pivovarne Union.