Pogosto v skušnjavi, da bi tožili nad tem, v kakšnih časih živimo

Po njegovih besedah smo pogosto v skušnjavi, da bi tožili nad tem, v kakšnih časih živimo, kako neprimerni so ti časi za pristno krščansko življenje, za udejanjanje evangeljskih vrednot in načel. "Bog oče ni najprej naredil idealnega sveta, v katerega bi poslal svojega Sina. Bog ni najprej pokristjanil sveta, da bi se v njem lahko rodil Kristus, ampak je njegova odrešenjska volja najprej rodila Kristusa, da bi ta svet lahko postal krščanski," je dejal nadškof.

Kot je dejal, večkrat poslušamo, da je človeška trdosrčnost sveto družino poslala proč od človeških bivališč in se je Jezus zaradi tega moral roditi v hlevu. Zore je vedno bolj prepričan, da človekov greh ne spreminja Božjih načrtov. "Razmišljati o tem, da s svojimi dejanji na kakršen koli način pogojujemo Boga, je pravzaprav greh napuha, je skušnjava ošabnosti, s katero si morda celo nezavedno skušamo podrediti Boga," je izpostavil Zore.

"Dragi bratje in sestre, apostol narodov nas spodbuja, naj razumnost, pravičnost in pobožnost uresničujemo v življenju. Ne gre torej za razprave ali celo za prerekanje o teh krepostih, ampak jih moramo živeti. Postati morajo del našega življenja," je dodal Zore.

Lipovšek je imel polnočno mašo v celjski stolnici

Apostolski administrator mariborske nadškofije Stanislav Lipovšek je imel polnočno mašo v celjski stolnici, v pridigi pa je med drugim dejal, da božič prinaša oznanilo miru, prijateljstva in sodelovanja. Lipovšek, sicer podpredsednik Slovenske škofovske konference, je v svojem nagovoru dejal, da luč, ki z Jezusovim rojstvom prihaja iz Betlehema, na poseben način sije na vesoljno Cerkev, "ki ima to nalogo, da nadaljuje in ponavzočuje Jezusovo delo odrešenja".

Ob tem je opozoril, da se Cerkev v Evropi in tudi po nekaterih drugih deželah že nekaj let sooča s procesom razkristjanjevanja, to je z načinom življenja, kakor da Boga ni. Eden izmed odgovorov na ta vprašanja je po oceni Lipovška nova evangelizacija, ki obsega prizadevanja Cerkve, da tudi v tej "duhovni puščavi" odkriva "sledove razodetja", ki vabijo k novemu začetku.

K slednjemu po besedah celjskega škofa vabi tudi letošnje obhajanje božiča, "ko smo, kakor pastirji v betlehemski noči, povabljeni, da vstopimo v luč, ki prihaja". "Obhajati božič zato pomeni vstopiti v to luč in dovoliti, da nas nagovarja, prežarja, bogati in navdihuje," je dejal.

Sporočilo božičnega praznika je po besedah Lipovška oznanilo miru, prijateljstva in sodelovanja, "ki naj bogati naše medsebojne odnose v družini, v družbi, v Cerkvi in v svetu". Obhajati božič pa pomeni tudi na novo odkrivati in zajemati luč, moči in navdih iz studencev žive vode, je še dodal.

Geza Filo: V božični noči nakazan ves Jezusov življenjski program

Evangeličanski škof Geza Filo je božično bogoslužje vodil v sredo popoldne v cerkvi Primož Trubarja v Ljubljani. V svoji pridigi je izpostavil, da je v božični noči nakazan ves Jezusov življenjski program, to je, da je prišel reševat in ne pogubljat, ozdravljat in ne dotolči, dajat življenje in ne pobijat.

Če bodo verniki postali Jezusovi prijatelji in če se mu bodo dali na razpolago, bo Jezus po besedah Fila vstopil tudi v njihovo življenje, postal njihov vzornik, učitelj in vodnik. Vsem je zaželel, naj bo božič praznik upanja in luči, ki ne bo nikoli ugasnila, pa tudi praznik srca in človekove notranjosti.

Papež Frančišek bo v Vatikanu podelil tradicionalni blagoslov mestu in svetu

Danes čez dan bodo po cerkvah potekale maše, papež Frančišek pa bo v Vatikanu podelil tradicionalni blagoslov mestu in svetu.

Ljubljanski nadškof bo imel božično mašo popoldne v ljubljanski stolnici, v mariborski stolnici pa bo dopoldne božično mašo vodil Lipovšek.

V novomeški stolni cerkvi bo mašo dopoldne vodil škof Andrej Glavan, v koprski škof Jurij Bizjak, v murskosoboški pa škof Peter Štumpf.

Evangeličanski škof Filo bo bogoslužje opravil dopoldne v evangeličanski cerkvi Primoža Trubarja v Ljubljani.

Na božič kristjani praznujejo dan, ko se je po zapisu v Svetem pismu Jožefu in Mariji v hlevu v majhnem mestu Betlehem rodil Jezus, Božji sin, ki prinaša večno življenje.

Kdaj točno se je rodil Jezus, sicer ni znano

Kdaj točno se je rodil Jezus, sicer ni znano. 25. december je kot dan njegovega rojstva v 4. stoletju določil papež Julij I. Zelo verjetno je tudi, da se ni rodil pred 2014 leti, odkar na Zahodu štejemo leta. Rimski škof je namreč v 6. stoletju naložil benediktincu Dioniziju Maliju, naj izračuna leto Jezusovega rojstva, a ta naj bi se pri izračunu za nekaj let zmotil, posledično pa za nekaj let napačno štejemo tudi leta.

Vsi kristjani božič obhajajo 25. decembra, vendar to za vse ne pomeni istega dne. Katoliki in evangeličani po našem, gregorijanskem koledarju božič obhajajo 25. decembra, pravoslavci pa 7. januarja.