Bralka iz Notranjske, ki je zaradi ledene ujme ostala ne le brez električne energije, temveč je bila ves februar tudi brez telefona in interneta, nas je opozorila, da je za pretekli mesec dobila povsem običajen račun. Ko se je na Telekom Slovenije pritožila, da računa ne bo plačala, saj storitev ni uporabljala, so odgovorili, da bo v marcu dobila popust.

Individualna obravnava

»Zaradi izpada storitev Telekoma Slovenije na kabelskem omrežju, ki ga je povzročil žled, bomo tistim uporabnikom, ki storitev niso mogli uporabljati, vrnili del naročnine za februar. Znižanje naročnine za februar bo uporabnikom prikazano na računu za marec, ki ga bodo prejeli v začetku aprila. Če uporabnikom storitve zaradi poškodb ne bodo dostopne niti v marcu, bomo dodatno znižanje naročnine obračunali na računu za april,« so pojasnili v Telekomu Slovenije. Kot so napovedali, bodo vsakega uporabnika obravnavali individualno in mu naročnino znižali glede na čas, v katerem so mu bile storitve nedostopne.

Podobno bodo vsem naročnikom na območjih, kjer je prišlo do daljših in popolnih prekinitev, v marcu sistemsko priznali sorazmerno znižanje stroškov tudi v družbi T-2. »Razlika bo vidna na računih, ki jih bodo naročniki dobili aprila, saj smo lahko opravili pregled dejanskega stanja šele v začetku marca,« je pojasnila Nada Majdič.

Izpade zaradi ledene ujme pa so že pri februarskem obračunu upoštevali v podjetju Studio Proteus, ki je ponudnik internetnih, telefonskih in televizijskih storitev v občini Postojna. Direktor Ernest Zakarija je pojasnil, da so storitve obračunali na tri načine. Uporabnikom, ki jim storitev zaradi okvar niso mogli zagotoviti, niso zaračunali nič. Tistim, ki so jim storitve lahko dobavili, a jih ti zaradi izpada elektrike niso mogli uporabiti, so zaračunali kot običajno, saj menijo, da izpad elektrike ni bil njihova odgovornost. V nekoliko bolj zapletenih primerih, ko bi uporabnikom načeloma lahko zagotovili storitve, a je bilo napajalno mesto njihovega omrežja na drugi lokaciji, pa so uporabnikom priznali popust.

»Prošenj za odobritev popusta zaradi nedostopnosti storitev v času ledene ujme nismo prejeli veliko. Vse prošnje podrobno pregledamo in jih v primeru, da so bili uporabniki res dlje časa brez možnosti uporabe naših storitev, rešujemo z veliko mero razumevanja,« pa je dejala Barbara Gorše, direktorica službe za zagotavljanje uporabniške izkušnje v družbi Simobil.

Obračunska moč ne bo zaračunana

V elektrodistribucijskih podjetjih v skladu z interventnim zakonom o ukrepih za odpravo posledic žleda za čas, ko je bila zaradi posledic žleda oskrba z električno energijo iz javnega omrežja prekinjena ali zagotovljena s pomočjo agregatov, priključenih na javno elektrodistribucijsko omrežje, ne bodo zaračunali fiksne postavke obračunska moč. V Elektru Primorska je ne bodo zaračunali v sorazmerju s številom dni v mesecu, ko je bila oskrba motena. Dodali so, da bo znižanje obračunske moči izvedeno po ureditvi evidenc.

Tudi v Elektru Ljubljana so napovedali, da bodo v skladu z zakonodajo za čas izpada pripravili popravek obračunske moči in prispevka. »Zaradi zahtevnosti priprave informacijske podpore bomo za izvedbo potrebovali kar nekaj časa,« so dodali.

V družbi Elektro energija odjemalcem, ki sicer plačujejo po pavšalu in jim je bila zaradi posledic žleda prav tako motena dobava elektrike, svetujejo, da v terminu,  ki je določen za sporočanje stanja  števca (to je med 1. in 15. v mesecu), sporočijo dejansko stanje števca. Tisti, ki so to že storili tudi v tem mesecu, bodo prejeli  račun za električno energijo po dejanski porabi,  ki bi morala biti zaradi izpada praviloma nižja. Stanje števca naj znova  sporočijo tudi aprila, tako da se bo višina predvidene porabe vrnila na normalno raven. V nasprotnem primeru  se  lahko  zgodi,  da  bo odjemalcem do  konca  leta  zaračunana prenizka predvidena dobava električne energije in bi konec leta sledil večji poračun pri rednem letnem obračunu.