Včasih smo imeli ob devetih zjutraj polno

»Včasih smo imeli v začetku razprodaj ob devetih zjutraj polno trgovino,« mi zaupa prodajalka na oddelku torbic v pritličju že omenjene veleblagovnice. »Nekaj več ljudi seveda je, vendar nič posebnega,« doda. Po tekočih stopnicah se odpravim nadstropje višje in se sprehodim do oddelka tekstila, da bi povprašal po razlogih, zakaj se danes med policami in obešalniki ne gnete množica potrošnikov. »Največji razlog je to, da so popusti skozi vse leto. Tudi decembra jih je veliko. Takrat se ogromno nakupuje, zdaj pa pridejo na vrsto zamudniki,« pojasni. »Tudi mi smo imeli že decembra popuste, če ste kupovali z našo kartico.« Kaj pa kriza, je tudi ta razlog za manjšo potrošnjo? »Kriza se vsaj v večjih trgovinah v središču Ljubljane ne pozna toliko,« odvrne.

Ustavim še Majo, ki si ogleduje plašče, in jo povprašam, če je tu zaradi razprodaj. »Navadno se v začetku januarja odpravim po nakupih. Prvi razlog so razprodaje, drugi pa to, da decembra kupujem za druge, januarja pa si še sama kaj privoščim. Če dobim na artikel, ki mi je všeč, še popust, je super,« zadovoljno pove.

Nekatere trgovine pa januarskih zimskih razprodaj sploh nimajo. Tako mi prodajalka v priljubljeni trgovini s tekstilom na Čopovi pove, da so tudi sami s popusti začeli že decembra, ko je bila tudi gneča največja, januarja z njimi le nadaljujejo. Očitno se trgovcem splača izkoristiti veseli december in njegovo praznično vzdušje.

Izložbe trgovin od danes naprej z velikimi napisi o znižanjih vabijo kupce. (Foto: Niko Bajec)

V nekaterih trgovinah vseeno opažajo večji porast kupcev

Po Čopovi se spustim proti Prešernovemu trgu in se ustavim v dveh trgovinah z obutvijo. V prvi mi prodajalka pojasni, da je na otvoritveni dan popustov težko govoriti o tem, ali bo znižanje cen vplivalo na prodajo. »Pa tudi sicer stranke k nam prihajajo, ker znamko obutve poznajo in ji zaupajo, tako da popusti niso glavni razlog nakupa.« Zato se odpravim v trgovino z različnimi vrstami in znamkami obutve, da bi preveril, kako je tam. »Ni več tako, kot je bilo včasih,« mi z že znanim odgovorom postreže prijazna prodajalka. »Popusti so non stop in v času razprodaj ni več takšne razlike,« še doda.

V iskanju drugačnega odgovora vstopim v trgovino z nogavicami in spodnjim perilom, kjer se mi že ob pogledu skozi izložbeno okno zdi, da bi lahko bili s prvim dnem razprodaje zadovoljni. »Pred današnjim dnem nismo imeli nikakršnih popustov. Danes smo začeli z zimskimi razprodajami in prometa je precej več kot običajno. Iz izkušenj pa vem, da bo popoldne še večja gneča,« se med zlaganjem nogavic nasmehne prodajalka. Z mano trgovino zapusti dekle, ki pravi, da za razprodaje seveda ve, vendar je danes odšla po nakupih naključno, preprosto, ker ima danes čas.

Če zaključimo, si trgovci v večini obetajo nekaj višjo prodajo, vendar zimske razprodaje še zdaleč ne izpraznijo trgovskih polic, kot se je to dogajalo nekoč.