Statistika kaže, da se je od leta 1998 na nivojskih prehodih čez železniško progo zgodilo 520 izrednih dogodkov, v katerih je umrlo 116 ljudi, 223 pa se je poškodovalo. V Sloveniji je od 838 nivojskih prehodov kar 503 pasivno zavarovanih, torej označenih le s prometnimi znaki, 335 pa aktivno zavarovanih oziroma opremljenih z zapornicami in svetlobnimi ter zvočnimi znaki.

Tudi nesreč, skoraj tri četrtine vseh, je več na pasivno zavarovanih nivojskih prehodih, kaže statistika, ki jo je zbrala agencija za varnost prometa. Dejstvo, da se še vedno skoraj 30 odstotkov nesreč zgodi na aktivno zavarovanih prehodih pa je po besedah Andraža Murkoviča z agencije za varnost prometa tudi odraz nizke kulture voznikov, ki ne upoštevajo pravil in celo poskušajo obvoziti spuščene zapornice.

Inšpektor za železniški promet Vojko Radkovič ob tem opozarja na pomanjkanje strategije razvoja varnosti na nivojskih prehodih, kar pa da ni samo slovenska težava. Kar preostane, je tako izobraževanje udeležencev v prometu.

Zato je cilj akcije tako zmanjšanje števila prometnih nesreč na nivojskih prehodih čez železniško progo in posledično zmanjšanje števila umrlih in poškodovanih kot povečanje zavedanja in odgovornosti ljudi pri prečkanju nivojskih prehodov.