Za letalske prevoze največ namenijo na MZZ, najmanj v uradu za Slovence v zamejstvu in po svetu

Kabinet predsednika vlade in ministrstva z organi v sestavi so lani za letalske prevoze namenili nekaj več kot 2,7 milijona evrov, v prvi polovici letošnjega leta pa nekaj čez 1,4 milijona evrov. Letal ministrstva povečini niso najemala.

Največ stroškov z letalskimi prevozi imajo na zunanjem ministrstvu in na ministrstvu za kmetijstvo in okolje z organi v sestavi. Obe ministrstvi sta lani za potrebe letalskih prevozov namenili več kot 400.000 evrov.

Nekaj manj sta v lanskem letu porabili tudi ministrstvi za obrambo in notranje zadeve. Okoli 250.000 evrov letnega izdatka za letalske prevoze pa so lani imeli na ministrstvu za finance z organi. Le nekaj manj so za letalske karte plačali na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo z organi v sestavi, na ministrstvu za infrastrukturo in prostor pa je bilo lani teh stroškov blizu 200.000 evrov.

Na takratnem ministrstvu za izobraževanje, znanost, kulturo in šport je ta strošek lani znašal blizu 150.000 evrov, okoli 100.000 evrov pa na pravosodnem ministrstvu. Manj kot 100.000 evrov pa so za letalske prevoze lani namenili na ministrstvih za zdravje in za delo, v kabinetu predsednika vlade ter v uradu za Slovence v zamejstvu in po svetu.

Ministrstva zadržana glede letenja s falconom

Tudi člani vlade, torej ministri, bodo po sklepu, ki ga je vlada sprejela 11. julija, za izvajanje protokolarnih prevozov za uradne in delovne obiske v tujini lahko uporabljali letalo falcon. Poleg njih pa še predsednik republike, predsednik DZ, predsednik vlade, predsednik DS, predsednik ustavnega sodišča, predsednik vrhovnega sodišča in varuh človekovih pravic.

Med temi sta letalo v preteklih dneh že uporabila premierka Alenka Bratušek in minister za obrambo Roman Jakič. Slednji je sicer skupaj z načelnikom Generalštaba Slovenske vojske Dobranom Božičem na obisk k pripadnikom slovenskega kontingenta v Libanonu odpotoval v okviru zadnje faze usposabljanja posadke, ki se je zaključilo konec junija. Stroški leta so bili torej del stroškov usposabljanja, so za STA pojasnili na ministrstvu za obrambo.

Ura leta s falconom državne organe sicer stane 3270 evrov. Tako se v primeru, kot je bil obisk delegacije premierke v Nemčiji, uporaba letala očitno izplača. V kabinetu predsednice vlade so namreč pojasnili, da se cene vozovnic s prestopanji gibljejo od 800 do 1000 evrov na osebo, delegacijo za pot v Berlin pa je sestavljalo devet ljudi. Poleg tega je tu še časovni dejavnik, saj je falcon za polet iz Ljubljane do Berlina potreboval uro in sedem minut, ker med Berlinom in Ljubljano ni neposredne linijske povezave, pa bi skupaj s postanki za let z rednimi prevozi potrebovali skoraj štiri ure.

Uporaba le takrat, ko bo to ekonomsko upravičeno

V uradu vlade za komuniciranje ter na ministrstvih ob tem zagotavljajo, da bodo najvišji predstavniki države tudi v prihodnje falcona uporabljali le takrat, ko bo to "ekonomsko ali drugače upravičeno" oz. "če bo let s falconom cenovno ugodnejši od redne letalske linije".

Ker več ministrstev na pot običajno pošilja manjše delegacije, o uporabi letala ne razmišljajo. Tako so za STA pojasnili na ministrstvih za pravosodje, za zdravje ter za gospodarski razvoj in tehnologijo. Na ministrstvu za izobraževanje pa še zagotavljajo, da si prizadevajo za "racionalno odločanje o številu službenih poti v tujino" ter njihovo skrbno načrtovanje.

Ministrstva namreč veliko potujejo v Bruselj, zato so pristopila k skupnemu javnemu naročilu za nakup vozovnic na tej liniji z Adrio Airways. Kot so za STA pojasnili na finančnem ministrstvu, tako ministrstva za povratno letalsko vozovnico odštejejo med 290 in 520 evrov, kar je nižje od komercialnih cen. Poleg tega stroške za letalske vozovnice državnih organov povrne EU. Tako se polet v Bruselj pri ceni 3270 evrov za uro leta z 10-sedežnim falconom ne bi izplačal niti, če bi ga povsem napolnili.

Stroški falcona ob sočasnem trženju v sistemu Atares morda nižji kot doslej

Stroški falcona, če neuporabljen stoji v hangarju, znašajo približno pol milijona evrov. Fiksni stroški za vzdrževanje letala so namreč ocenjeni na 214.000 evrov, operativni stroški pa na 1,2 milijona evrov letno. Njegova uporaba bi se ob ceni 3500 evrov za uro leta torej obrestovala, če bi se letalo uporabljalo med 350 in 400 ur na leto, pojasnjujejo na ministrstvu za obrambo.

Če se državni funkcionarji ne bodo prav pogosto odločali za polete s falconom, je pričakovati, da te kvote ne bodo dosegli, bodo pa lahko stroški pokriti s trženjem letala v okviru mednarodnega sistema izmenjave letalskih prevozov Atares. V tem sistemu bo sicer cena ure leta nekoliko višja. Ker so falcona v Atares uvedli šele julija, se bo smotrnost te možnosti šele pokazala. Sicer pa letalo še vedno ostaja v načrtu odprodaje najugodnejšemu ponudniku.