Sviz je že pred januarsko splošno stavko v javnem sektorju na nekatere evropske institucije, med njimi tudi na ETUCE, naslovil pismo. V njem je mednarodno javnost seznanil s po Svizovem mnenju "destruktivno politiko slovenske desne neoliberalne avtokratske vlade" na področju vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture.

Na Svizovo pismo se je preko stalnega predstavništva Slovenije v EU odzval minister Turk. Romer je z ministrovim pismom seznanil Sviz. Ob tem je direktor ETUCE izrazil pričakovanje, da mu bo Sviz pojasnil Turkove očitke, da Sviz pri obveščanju mednarodne javnosti izkrivlja podatke.

"Resorno ministrstvo nas je kot kompetentne socialne partnerje v minulih mesecih vztrajno potiskalo v vlogo nasprotnikov, ker nismo pritrdili nedomišljenim in škodljivim posegom v slovenski vzgojno-izobraževalni sistem," v zadnjem pismu Romerju poudarja glavnik tajnik Sviza Branimir Štrukelj.

Štrukelj zavrača Turkove očitke

Po njegovih besedah je vlada kljub večkratnim pozivom sindikatov javnega sektorja prvič v 20 letih kategorično zavrnila pogajanja in z vsiljenim znižanjem mase za plače vztrajala pri politiki izvršenih dejstev. Ob tem Štrukelj zavrača Turkov očitek, da Sviz ministrstvu in vladi podtika namero, da dajeta prednost zasebnemu šolstvu.

Turk je sicer v pismu Romerju tudi navedel, da predlogi za racionalizacijo, ki jih je pripravilo ministrstvo in ki v skladu z zakonskimi določili predvidevajo petodstotno znižanje mase plač v primerjavi z rebalansom proračuna za leto 2012, nikakor ne ogrožajo kakovosti slovenskega šolstva. Po Štrukljevih besedah pa to trditev problematizirajo podatki, ki jih je javnosti predstavil sam minister in so zelo zaskrbljujoči.

Kot poudarja glavni tajnik Sviza, bodo morale univerze skladno z rebalansom proračuna v letu 2013 glede na leto 2011 zmanjšati sredstva za stroške dela za 16 odstotkov, v znanosti imajo na voljo 19 odstotkov manj sredstev, v osnovnih in srednjih šolah pa 15 odstotkov manj.

Po Štrukljevih besedah sta lahko Sviz in celotna slovenska javnost v minulih mesecih spremljali poskuse vpeljave uničujočih varčevalnih ukrepov v vzgojo in izobraževanje, ministrstvo pa je ob tem tudi samo objavljalo številke o načrtovanem odpuščanju v teh dejavnostih. Ob tem se Štrukelj v pismu Romerju še sprašuje, kako bo ministru Turku ob udejanjenju tako drastičnih posegov uspelo ohraniti doseženo kakovost javnega izobraževanja.