Štrukelj je glede sporazuma o razrešitvi stavkovnih zahtev, ki ga predlaga vlada, povedal, da ni resno ponujati sporazuma, ki od zaposlenih v javnem sektorju pričakuje, da se bodo odrekli stavkovnim zahtevam, zaradi katerih je bila izvedena stavka in zaradi katerih je v šolstvu stavkalo 37.000 ljudi. "Glavni odbor je absolutno vztrajal pri tem, da je treba stavkovne zahteve, ki so bile naslovljene na vlado januarja in zaradi katerih je bila izvedena stavka, tudi uresničiti," je pojasnil Štrukelj.

Povedal je še, da je glavni stavkovni odbor Sviza potrdil sindikalni stavkovni sporazum, ki se bistveno razlikuje od vladnega. "Tega bomo jutri, če bo usklajeno tudi z vsemi drugimi sindikati, predlagali oziroma ponudili vladi v razpravo," je pojasnil in dodal, da vsebini sporazuma pred usklajevanjem s sindikati ne želi govoriti. Povedal je še, da bodo o njem razpravljali na usklajevalnem sestanku, ki bo pred četrtkovim nadaljevanjem pogajanj med sindikati javnega sektorja in vlado.

Vlada s predlogom sporazuma o razrešitvi stavkovnih zahtev med drugim predlaga, da bi se podpisniki zavezali, da se bodo pogajali o ukrepih za dosego v letošnjem proračunu že določenega obsega sredstev za plače in druge stroške dela. Obenem bi se vlada zavezala, da se bo zmanjševanje števila zaposlenih v javnem sektorju v letu 2013 dosegalo predvsem z restriktivno politiko nenadomeščanja zaradi naravnega odliva.

Sindikat državnih organov pa je na ministra za notranje zadeve in javno upravo Gregorja Viranta naslovil poziv za spremembo vladnih izhodišč za pogajanja s sindikati javnega sektorja. Ocenjujejo namreč, da je predvideno zmanjšanje obsega sredstev za plače in druge stroške dela za dodatnih 158 milijonov evrov v letu 2013 previsoko.

Kot opozarjajo, so številni proračunski uporabniki že izvedli vrsto aktivnosti, ki že dajejo konkretne prihranke, a vlada tega ni upoštevala v izračunih in primerjavah. Zato takšen pristop in tudi napovedovanje rigoroznih ukrepov zavračajo.

Sicer pa je po njihovem mnenju ta prihranek možno in realno doseči tudi z odpiranjem zakona o izvrševanju proračuna za leti 2013 in 2014, tako da bi proračunski uporabniki sredstva iz drugih postavk lahko prenesli v maso za plače, če bi bil ugotovljen prihranek na podlagi gospodarjenja in racionalizacije poslovanja pri javnih naročilih, investicijah, vzdrževanju opreme, materialnih stroških.