Slovenija je vsaj, kar zadeva šolsko znanje v naravoslovju, ena od svetovnih velesil. Včeraj predstavljena mednarodna raziskava trendov znanja matematike in naravoslovja TIMSS 2011 je namreč pokazala, da so se naši osmošolci v znanju naravoslovja uvrstili na odlično 6. mesto. Od slovenskih so bili boljši le šolarji iz azijskih tigrov, Singapurja, Tajvana, Južne Koreje in Japonske, ter Finske, običajno najboljše evropske države.

Slovenski šolarji so se nadpovprečno izkazali tudi v znanju naravoslovja v 4. razredu in znanju matematike v 4. in 8. razredu. Slabi pa niso niti slovenski rezultati v mednarodni raziskavi bralne pismenosti PIRLS 2011. Po tej raziskavi, ki bralno pismenost definira kot »sposobnost razumeti in uporabiti tiste jezikovne oblike, ki jih zahteva delovanje v družbi in so pomembne za posameznika«, so se naši četrtošolci s 530 točkami uvrstili nad povprečje, ki znaša 500 točk. Še bolj spodbudna pa je novica, da se je Slovenija v bralni pismenosti uvrstila med države, ki so v zadnjih desetih letih najbolj napredovale.

3