Kot so sporočili s predstavništva Evropske komisije v Sloveniji, so novo strategijo Evropsko visokošolsko izobraževanje v svetu predstavili ta teden. Delovanje vseh 4000 evropskih univerz je treba po njihovih navedbah v celoti prenoviti, ne samo kar zadeva mednarodno sodelovanje, ampak tudi način poučevanja domačih študentov. Mednarodni visokošolski prostor namreč doživlja velike spremembe, vanj vstopajo tudi tekmeci s Kitajske in iz Indije, pojasnjujejo.

Ob tem navajajo, da naj bi se število študentov v visokošolskih programih na svetu s približno 100 milijonov leta 2000 povečalo na 400 milijonov leta 2030, rast pa bo največja v Aziji in Latinski Ameriki. Evropa vsako leto pritegne približno 45 odstotkov vseh mednarodnih študentov, vendar njene tekmice hitro krepijo svoje naložbe v visoko šolstvo. Največ mednarodnih študentov prihaja s Kitajske, Indije in Južne Koreje, navajajo.

Komisija želi, da bi univerze v EU poudarile mednarodni vidik študija tudi pri 85 odstotkih študentov, ki niso mednarodno mobilni, saj bodo le tako lahko pridobili znanja in spretnosti, ki jih potrebujejo v globaliziranem svetu. Univerze morajo zato razviti mednarodne študijske programe, spodbuditi učenje jezikov in razširiti digitalno učenje, so zapisali.

Novi program Erasmus+, ki se bo začel izvajati januarja 2014, je namenjen izobraževanju, usposabljanju, mladim in športu. Z letnim proračunom več kot 400 milijonov evrov bo podpiral mednarodne študentske izmenjave in krepitev sodelovanja med evropskimi univerzami in njihovimi partnericami v svetu. Prvič bo vključeval možnost, da študenti iz držav zunaj EU del svojega študija opravijo na evropski univerzi oziroma da evropski študenti izkoristijo to možnost zunaj EU.

Finančna sredstva programa bodo omogočila 135.000 študentskih izmenjav in izmenjav učnega osebja med EU in državami sveta, kar je za 100.000 več kot v okviru zdajšnjega programa Erasmus Mundus. V dosedanjih evropskih izmenjavah so sicer po podatkih komisije sodelovali že trije milijoni študentov in učnega osebja.