Minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo je v odgovoru na številna vprašanja o smiselnosti NPZ, dodatni obremenitvi za učitelje in uvedbi elektronskega vrednotenja najprej spomnil na veljavni pravilnik o nacionalnem preverjanju znanja v osnovni šoli, ki med drugim določa, da vrednotenje nalog NPZ učitelji opravijo v okviru svoje letne delovne obveznosti.

Dosežek NPZ je dodatna informacija o znanju učenca ter nima odločilnega vpliva na zaključne ocene učencev oziroma na njihovo napredovanje, je zapisal minister. Ker se vrednotenje NPZ izvaja znotraj delovne obveznosti učiteljev, se NPZ v tem smislu razlikuje od mature, ki je v drugačni funkciji. Od tod tudi razlika glede plačila, poudarja Pikalo.

Spomnil je, da so učitelji od leta 2006 do 2012 preizkuse znanja ob koncu tretjega obdobja vrednotili na centrih za vrednotenje. Ravnatelji so morali v tem času organizirati delo v šoli s preostalimi učitelji, kar je bilo po njihovih besedah nemalokrat težko. Njihove številne pripombe so po informacijah, ki jih je uspel zbrati minister, na ministrstvu vzeli resno, zamisel o drugačnem pristopu k vrednotenju NPZ v osnovnih šolah pa je tako zorela dalj časa.

Novosti bodo zahtevale več angažmaja

Hkrati je Državni izpitni center (RIC) po njegovih navedbah evidentiral tudi številne napake pri vrednotenju. Zato je bil septembra 2011 sklenjen sporazum med ministrstvom, zavodom za šolstvo in RIC, da se že v šolskem letu 2012/2013, pri NPZ ob koncu tretjega obdobja, preide na elektronsko obliko vrednotenja.

Namen slednjega je omogočiti boljšo kakovost vrednotenja, predvsem pa učitelje razbremeniti dosedanjih aktivnosti in opravil, ki so jih morali doslej izpeljati v centrih za vrednotenje. Na ministrstvu se zavedajo, da ob uvajanju novosti sprva to zahteva tudi večji angažma, predvsem učiteljev, a so prepričani, da bodo potem, ko bo sistem zaživel, delo in obremenitve, ki jih prinaša NPZ, manjše.

V letošnjem letu bodo tako preizkusi znanja enakomerneje razporejeni med vse učitelje, ki bodo vrednotili, česar v preteklih letih, ko je bilo vrednotenje organizirano regijsko po njegovih besedah ni bilo mogoče zagotoviti.

Minister obljublja, da si bodo v njegovem resorju prizadevali s skupnimi močmi premagati morebitne zadrege, ki se utegnejo pojaviti v prvem letu izvajanja projekta elektronske oblike vrednotenja.

"Zagotovim pa vam lahko, da bo ministrstvo v prihodnje delovalo tako, da bo dalo učiteljem primerno mesto in veljavo v družbi znanja, za katero si vsi prizadevamo," je med drugim zapisal Pikalo.