Trenutne domače razmere v taksi dejavnosti spominjajo na stanje divjega zahoda, kar potrjuje tudi mednarodna raziskava, ki je kakovost in urejenost taksi storitev v slovenski prestolnici postavila na zadnje mesto, so zapisali na OZS.

Poudarili so, da v dejavnosti obstaja močna nelojalna konkurenca, ki ima svojo podlago predvsem v razbohotenem delu na črno in izkoriščanju drugih lukenj v zakonodaji.

Člani odbora zato preučujejo predloge o ustanovitvi strokovnega sodišča, ki bi ga sestavljali strokovnjaki iz zbornic in pristojnega ministrstva in ki bi presojalo o posameznih primerih domnevnega izvajanja nelojalne konkurence. Ob oceni tveganja bi nadzor nad domnevnimi kršitelji prevzela inšpekcija, ki bi v primerih hujših kršitev taksistom odvzela celo delovno dovoljenje.

Odbor sicer pozdravlja spremembo odloka o cenah taksi prevozov, ki najvišjo dovoljeno ceno za kilometer na območju Ljubljane postavlja pri 1,5 evra. Po oceni odbora bo odlok onemogočil oderuško zaračunavanje cen nekaterih taksistov, katerih "žrtve" so običajno tujci. Sprejemanje omenjene spremembe odloka je sicer aktualno zlasti zaradi bližajočega se evropskega prvenstva v košarki, ki bo v Slovenijo privabilo veliko število tujih gostov.

Skrbi jih prožnost zaposlovanja

Taksiste pa skrbi tudi prožnost zaposlovanja. Predvideno je namreč spreminjanje zakona o prevozih v cestnem prometu, v katerem bi lahko tudi zase - po vzoru prevoznikov v tovornem in avtobusnem prometu - uveljavili določilo, ki bi jim omogočalo sklepanje pogodb za opravljanje občasnih prevozov s podjemnimi pogodbami.

Ker pa je dejavnost taksi prevozov zelo specifična, taksisti v takšni zakonski možnosti ne vidijo pozitivnega učinka. Po oceni odbora bi bilo smiselno, da država predpiše pogoj strokovne usposobljenosti in da se vodi seznam registriranih taksi voznikov, ki bi lahko opravljali dejavnost le na podlagi dokazila o dobrem ugledu. Tisti, ki bi zagrešili hujša kazniva dejanja, pa dejavnosti sploh ne bi mogli opravljati.

Ker so člani odbora pokazali zanimanje in željo spoznati dobre primere praks iz drugih držav, bodo v prihodnje skušali še tesneje sodelovati z mednarodnim avtoprevozniškim združenjem, katerega članica je sekcija za promet pri OZS.