Z novelo zakona o cestah se ureja prenos pristojnosti javne agencije za varnost javnega prometa, ki jo ukinja novela zakona o voznikih. Pristojnosti agencije bi se po predlogu novele prenesle na Direkcijo RS za ceste, deloma pa tudi na ministrstvo za infrastrukturo in prostor, je pojasnil minister za infrastrukturo in prostor v odstopu Igor Maher.

Novela predvideva tudi določene spremembe, ki naj bi odpravile nekatere administrativne ovire in prispevale k izboljšanju izvajanja tega zakona v praksi. Med drugim gre za poenostavitev postopka izdajanja tehničnih specifikacij in tehničnih smernic, ki se uporabljajo pri gradnji, projektiranju in vzdrževanju javnih cest, ter podeljevanje pristojnost cestninskim nadzornikom, ki bodo lahko na avtocestah zavarovali kraj prometne nesreče ter nadzorovali izvajanje pravil o največjih dovoljenih masah in osnih obremenitvah, je dejal Maher.

Agencija ustanovljena zaradi slabega stanja varnosti v prometu

Kot je v predstavitvi stališča poslanske skupine poudarila Renata Brunskole (PS), je bila omenjena javna agencija z visokim konsenzom v DZ ustanovljena v času vlade Boruta Pahorja zaradi izredno slabega stanja varnosti v prometu. Po njenih navedbah se je stanje varnosti bistveno izboljšalo. PS nasprotuje ukinitvi agencije, zato Brunskoletova napoveduje popravke novele v drugi obravnavi.

Ljubo Žnidar (SDS) pa je nasprotno prepričan, da se lahko s predlagano novelo poleg bolj racionalnega izvajanja nalog in odpravljanja težav pri praktičnem izvajanju zakona doseže tudi večja varnost v prometu.

Tako kot Brunskoletova so odpravo določb, povezanih z ukinitvijo agencije, napovedali tudi v SD, DL in DeSUS. Kot je poudaril Samo Bevk (SD), bi bila ukinitev škodljiva za ljudi in njihovo varnost v prometu. Po mnenju Polonce Komar (DL) rešitve za ukinitev agencije niso dovolj premišljene. Da bodo zakon v drugi obravnavi podprli le, če bo odpravljena ukinitev agencije, pravi tudi Marija Plevčak (DeSUS).

Novelo v podpirajo v NSi, SLS ji nasprotuje

Tudi koalicijski poslanci se sicer strinjajo z odpravo togih rešitev pri umeščanju in gradnji cestnih in kolesarskih povezav ter določitvijo, da bodo pri vzpostavljanju avtobusnih postajališč v večji meri upoštevana značilnost posameznega primera. Pozdravili so tudi poenostavljanje postopkov izdajanja specifikacij pri gradnji in vzdrževanju cest.

Da bodo zakon v prvi obravnavi podprli, je napovedala tudi Iva Dimic (NSi). Po mnenju SLS pa novela ni primerna za nadaljnjo obravnavo. Kot pravi Janez Ribič (SLS), je sprememba v času, "ko niti nimamo ministra in ni zagotovljene podpore za ostale spremembe zakonodaje na tem področju", neprimerna. Poudaril je tudi, da stališča nove vlade do predlaganih sprememb niso znana in da o spremembah ni bilo javne razprave.

Poslanci bodo o primernosti novele za nadaljnjo obravnavo glasovali v četrtek.