Iz Vzajemne so po telefonu poklicali tudi 66-letno gospo, nekaj let vdovo, ki pa jo vsakič znova vznemirijo različne ponudbe in obveze, povezane z domačim proračunom. Strah jo je namreč, da ne bi imela dovolj sredstev za varno preživljanje starosti. Tudi pri Vzajemni se je izkazalo za dobro, da ničesar ne podpiše, preden se s kom ne posvetuje.

Ponudba, ki je ne zmorejo zavrniti

Pokojnina je nizka, za zdravstveno zavarovanje že plačuje 29 evrov, in če bi sprejela še zadnjo ponudbo Vzajemne, bi na njihov račun plačevala že 39 evrov na mesec. Agentka ji je namreč ponudbo predstavila tako, da jo je gospa razumela kot »obvezo na račun zdravstvenega zavarovanja«, sploh ker ji je omenjala tudi bolnišnico, ki bi bila zanjo nekajkrat dražja, če ne podpiše pogodbe. Morda je agentka res omenila, da gre za »ponudbo«, toda gospa tega ni tako razumela. Njeni upokojeni sestri sta pogodbi že dobili na dom in tudi oni opozarjata, da sta imeli občutek, da ju nekdo manipulira, izkorišča njuno zbeganost, negotovost, nerazumevanje, strah.

Zdi se, da so pri Vzajemni našli zanimivo tržno nišo: nezgodno zavarovanje za starejše, ki ga po telefonu njihovi agentje ponujajo starim med 65 in 77 leti. Pogodbe so menda že sestavljene, le kakšen podatek in podpis morebitnega zavarovanca še potrebujejo.

Očitno so si natančno izračunali, da je možnost poškodb pri mlajših upokojencih vendarle nekoliko manjša kot pri mladih ljudeh in ravno tako manjša kot pri ljudeh nad 77. letom starosti, ko se s pojavom kroničnih bolezni, denimo osteoporoze, izrazito poveča možnost padcev, poškodb, zlomov kosti. Toda v splošnih pogojih v ponudbi Vzajemne lahko preberemo, da »se za nezgodo in posledice nezgode ne štejejo bolezni in posledice bolezni«, zato bi bilo upravičenost do zavarovalnine sploh težko uveljaviti. Strategije pridobivanja novih zavarovancev so nedvomno dobro premišljene in tudi ta zadnja ponudba sama po sebi ni sporna, je pa glede na izkušnje naših bralcev, ki so jih agenti razburili, sporen način pridobivanja zavarovancev pri nekaterih agentih.

Le ponudba, ne obveza

Eden od agentov pri Vzajemni, ki ne želi biti imenovan, nam je povedal, da pravzaprav računajo na to (ne pa tudi jasno opozorijo!), da se bodo stari ljudje pred podpisom pogodbe s kom posvetovali. Ta argument se zdi sicer nekoliko privlečen za lase – če se bodo posvetovali, bodo ugotovili, da takšnega zavarovanja sploh ne potrebujejo, če se ne bodo posvetovali, potem obstaja velika verjetnost, da pogodbo podpišejo.

Pri Vzajemni, ki jo mnogi povezujejo predvsem z zdravstvenim zavarovanjem, so poudarili, da se pri trženju zavarovanj in v stikih s strankami zelo trudijo, da jasno in transparentno predstavijo svojo ponudbo.

V Zvezi društev upokojencev Slovenije s primeri, kakršne opisujejo naši bralci, niso seznanjeni. Upokojencem pa se lahko v takih primerih posvetujejo s pravno svetovalko društva, in sicer na telefonski številki (01) 62 05 472.