Slovenci letno v povprečju spijemo več kot 80 litrov piva na osebo. Večina pivcev posega po dveh najbolj znanih proizvajalcih, ki svojo pijačo polnita v rdeče oziroma zelene pločevinke. To so piva iz kategorije ležakov. Obrtne pivovarne obsegajo zgolj dva do tri odstotke popitega piva v Sloveniji, preostali delež pa zasedejo uvožene in trgovske znamke.

Varjenje v manjših količinah, visoke kakovosti in iz najboljših surovin

Obrtno pivovarstvo pomeni varjenje piva v manjših količinah, visoke kakovosti in iz najboljših surovin. Pri varjenju se lahko uporablja različne dodatke, s katerimi se doseže velik spekter okusov in arom, ki pivo navdahnejo z močnim karakterjem. Nekatera piva z lahkoto dosegajo nivo dobrih vin.

Takšna piva se trudijo izdelovati tudi v pivovarni Pelicon v Ajdovščini. Pivovarna, ki se bo s pomočjo zbiranja sredstev na platformi Kickstarter rodila iz hobija in malodane obsedenosti glavnega pivovarja Mateja Pelicona, bo varila piva vrste ale. Pri varjenju te vrste pive gre za drugačno tehnologijo kot pri omenjenih ležakih in posledično predstavljajo popolnoma drugačen proizvod.

Kickstarter deluje le, če projekt podpre dovolj velika množica ljudi

»Svojo idejo o obrtni pivovarni smo predstavili na ameriški platformi Kickstarter. To je kreativen in nekoliko drugačen način zbiranja sredstev za zagon poslovne ideje,« razlaga soustanoviteljica projekta Anita Ložar in dodaja, da Kickstarter deluje le, če projekt podpre dovolj velika množica ljudi, kar za njih predstavlja zadosten izziv, da so se ga lotili.

Mladi primorski pivovarji želijo za začetek projekta na platformi pridobiti sredstva v višini 12 tisoč funtov (14.700 evrov). Platforma pa deluje po modelu vse ali nič, če projekt cilja ne bo dosegel, se ne bo zgodilo nič. »Projekt si je do zdaj ogledali prek 700 ljudi iz več držav. Prejeli smo mnoge pohvale in dober odziv s strani slovenskih spremljevalcev Kickstarterja,« razlaga Ložarjeva.

Večina sredstev za nakup embalaže in sestavin

Od pridobljenega zneska denarja bodo večino porabili za nakup sestavin in embalaže za prvo serijo piva, s katero bodo vstopili na trg, manjši delež pa bodo porabili za analize sestavin piva ter pridobitev certifikatov. »Uspeh na Kickstarterju nam pomeni zelo veliko. Če nam uspe, lahko institucijam, bankam in posameznikom dokažemo, da je naša ideja zanimiva in lahko v njo vlagajo s samozavestno,« pravi glavni pivovar Matej. Po njegovih besedah bo uspeh na platformi za pivovarno pomenil prvi dosežek, sledilo pa mu bo prvo izdelava prototipa piva, v prvi polovici leta 2013.

Mlada pivovarja – v timu ju dopolnjuje še Tine Murn – sta v preteklih letih pridobila ogromno količino znanja na področju varjenja piva, njuna navdušenost in želja po znanju pa bi presenetila marsikaterega starega pivovarskega mojstra. Pivovarno Pelicon lahko bralci z donacijami od enega funta navzgor podprete na tej povezavi, zbiranje sredstev pa se konča s prvim januarjem 2013.