Po besedah državnega sekretarja na ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport je to posledica tega, da na podlagi zakona o osnovni šoli iz leta 2011 ni več osnove za uvedbo drugega obveznega tujega jezika. Na ministrstvu ob tem predlagajo zamik uvedbe poučevanja prvega tujega jezika v drugem razredu osnovne šole ter zamik poučevanje drugega tujega jezika kot neobveznega izbirnega predmeta.

Ministrstvo se je za ta zamik odločilo zaradi pomanjkanja finančnih sredstev in zaradi potrebe po dodatnem zaposlovanju strokovnih delavcev, ki pa si jih ministrstvo trenutno ne more privoščiti, je na današnji novinarski konferenci povedal Pertinač.

Na osnovi izhodišč Bele knjige 2011 ministrstvo v predlogu novele zakona o osnovni šoli predlaga, da bo šola za učence 4., 5. in 6. razreda izvajala pouk neobveznih izbirnih predmetov, med katerimi bo tudi pouk drugega tujega jezika. Za učence 7., 8. in 9. razreda pa bo šola lahko izvajala pouk tujega jezika kot neobveznega izbirnega predmeta. Pouk jezika bo trajal dve uri tedensko.

To določbo pa bodo začeli uveljavljati v šolskem letu 2014/2015, je dejal Pertinač. Z novelo predlagajo še začetek uvajanja poučevanja obveznega tujega jezika v 2. razredu v šolskem letu 2014/15.

Štrukelj naklonjen uvedbi drugega tujega jezika v osnovno šolo

Boljše znanje tujih jezikov bi morala biti ena od primerjalnih prednosti naših ljudi, je prepričan glavni tajnik Sviza Branimir Štrukelj. Zato so v sindikatu zelo naklonjeni čim prejšnji uvedbi drugega tujega jezika v osnovno šolo. Strokovno vprašanje pa je, ali bi pri tem šlo za obvezen ali za izbirni predmet, je povedal Štrukelj.

V Sindikatu vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture Slovenije (Sviz) zgodnje uvajanje tujih jezikov v izobraževanje podpirajo. Štrukelj je prepričan, da je za Slovence ključnega pomena, da znamo čim več tujih jezikov, saj imamo sami jezik, ki ga tujci praviloma ne govorijo. Ob tem pa je izpostavil, da 16 evropskih držav v osnovni šoli drugega tujega jezika sploh nima.

Strokovno vprašanje pa je, ali naj bo drugi tuji jezik obvezen ali pa naj si šole, starši in učitelji prizadevajo, da bi se ga učilo čim več učencev. Ni pa to politično vprašanje, kot se ga zdaj predstavlja, je povedal Štrukelj.