Žal pa že nekaj hitrih računov na žepnem računalu razkrije žalostno dejstvo, da bi moral človek s povprečno slovensko plačo izključno za nakup luksuznega športnega avtomobila Ferrari 599 GTB Fiorano delati nekaj več kot 28 let. Poleg tega bi nakup takega avtomobila med bližnjimi in daljnimi sosedi, sorodniki, prijatelji in sodelavci v času največje gospodarske krize v zadnjih 70 letih veljal za potezo vulgarnih razsežnosti.

Krizi navkljub pa so v zadnjih letih vratolomni pospeški na ravninah in občutek vožnje športnega avtomobila postali vsaj nekaj korakov dostopnejši kot doslej. Za zdaj je edino slovensko podjetje, ki se s tem ukvarja Burya Superauto Club. "Ponujamo užitek vožnje s tistimi avtomobili, ki si jih že kot mladeniči želimo in jih gledamo na posterjih. To izkušnjo zagotavljamo v vseh oblikah in zgodbah ki jih ti avtomobili ponujajo,« razlaga direktor podjetja Marko Pirman in dodaja: »Osredotočamo se na čustva, tu pa smo ljudje individualci, saj se struktura preferenc spreminja od človeka do človeka."

Ključno je financiranje

Največji izziv pri poslu je dejstvo, da se knjigovodske cene teh vozil šele pričnejo pri dobrih 100 tisoč evrov, zato je izredno pomemben način financiranja. Avtomobili tako niso v lasti podjetja, temveč jih podjetje drži zgolj v poslovnem najemu. "Avtomobili so kupljeni prek financiranja. To je ključ, da se finančni pritisk porazdeli enakomerno po mesecih. Drugi del poti do uspeha pa je povezan s tem, da je za finančno vzdržnost tovrstnega posla potrebno biti precej precizen, saj se prodaja po mesecih precej spreminja. Izkušnje, ki smo jih pridobili s kilometrino, so zlata vredne," razlaga prvi mož podjetja.

Ob vstopu v garažo na obrobju Ljubljane se avtomobilskemu navdušencu za trenutek ustavi dihanje in zaiskrijo oči. V garaži počiva slab ducat avtomobilov, med njimi največ pozornosti pritegne rdeči avtomobil z emblemom italijanskega poskočnega konjička iz Maranella, prestižni Ferrari 430 Scuderia. Družbo mu med zimskim spanjem v garaži dela še en Ferrari 599 GTB Fiorano, plod slovenskega inženirstva Renovatio T500, izredno lahek KTM X-Bow, Mitsubishi EVO 10 in drugi.

Kljub splošni krizi pomanjkanja želje po vožnji ne čutijo

Pirman, ki je tudi sam zagrizen voznik, v lanski sezoni je bil državni prvak v krožno hitrostnih dirkah, si krizo razlaga na drugačen način. Avtomobil po njegovih besedah s krizo nima nobene zveze. "Kriza pri nas pomeni, da so se stranke avtomobila naveličale, zato smo v preteklosti že zamenjali nekaj vozil. Kljub splošni krizi ne čutimo pomanjkanja želje po vožnji. To je človeška želja, ki je ne moremo ignorirati."

Kljub temu, da izkušnja vožnje z dragim športnim avtomobilom ni več dostopna zgolj pregrešno bogatim, pa cena za nekaj minut zabave vseeno ni majhna. Za polurno druženje s Ferrarijem 599 GTB Fiorano, ki vsebuje 15 kilometrov lastne vožnje, je tako potrebno odšteti 100 evrov. Enaka cena velja tudi pri podjetju Rentacar Supersport na Češkem, kjer lahko avtomobilski navdušenci sedejo za volan Audija R8, Nissana GTR, Astona Martina DB9 Mansory ali Lamborghinija Gallardo.