Jakič je bil namreč pred mesecem dni z vladno delegacijo na delovnem obisku v Moskvi, zaradi okvare letala pa se je tam zadržal še dan po predvidenem prihodu domov. A prav tisti dan je pri njem v zvezi z zadevo Stožice potekala hišna preiskava, zato so nekateri ugibali, ali je že vnaprej vedel za obisk preiskovalcev.

Jakič popolnoma zaupa strokovni presoji posadke

Minister je ob robu današnje slovesnosti ob dnevu vojaškega letalstva v Cerkljah ob Krki te očitke odločno zavrnil. Če bi že vnaprej vedel za obisk preiskovalcev, pa bi se »z avtom odpravil iz Moskve v Ljubljano« in zaščitil svojo družino s tem, da bi sam sodeloval pri teh preiskavah. Ob tem je še ponovil, da popolnoma zaupa strokovni presoji posadke.

Ministrstvo za obrambo je sicer v sredo objavilo zaključno poročilo o dogodku, kjer je navedeno, da je do težav z desnim motorjem letala prišlo zaradi hudega mraza in posledično zaledenitve ventila za zagon motorja.

Posadka je imela pisna navodila za drug tip letala

Okoliščine dogodka je danes podrobneje pojasnil poveljnik 15. polka vojaškega letalstva Slovenske vojske Bojan Brecelj in zagotovil, da pisna navodila, ki jih je imela posadka pri sebi, govorijo o falconu modela 2000. Slovenska vojska pa po njegovih besedah upravlja z modelom 2000EX, ki ima popolnoma drugačen motor in elektroniko.

Pri zagonu motorja po Brecljevih besedah istočasno poteka več procesov, vsak zagon pa na omenjenem tipu falcona nadzirata dva računalnika. Posadki v Moskvi sta računalnika sporočila 12 napak in vsako ugibanje, katera od teh je povzročila prekinitev zagona motorja, bi bilo neprofesionalno, je dejal poveljnik in dodal, da za ugotavljanje dejanskega vzroka obstajajo točno določene procedure.

Najbolje je bilo počakati do naslednjega jutra

Ob tem je izpostavil, da Slovenska vojska s falconom upravlja pol leta, zato so sklenili tudi neposredno pogodbo s pooblaščenim serviserjem teh letal, švicarsko družbo Ruag, ki jim zagotavlja 24-urno pomoč. Posadka v Moskvi je bila v stikih z Ruagom in skupaj so ugotovili, da bi bilo v tistem trenutku najbolje počakati do prihodnjega jutra, je navedel poveljnik.

»Treba pa se je zavedati, da so se s falconom v tistem trenutku vozili najvišji predstavniki vlade. V vsakem primeru se brez 100-odstotne, 150-odstotne zagotovitve varnosti v tisto letalo ne usede nihče,« je še poudaril Brecelj.